fallback

Как Япония направи колите си по-икономични

Властите в страната все още са притеснени, че местните производители изостават от конкурентите

Япония отдавна е известна с иновативния си подход към технологиите, като това с пълна сила важи и за автомобилната индустрия. Страната не само се справя отлично с производството, но нейните автомобили стават все по-икономични. Според изследване на сайта Statista, колите в страната са станали с 36% по-икономични от 2009 до 2018 година, като средният разход на нов бензинов модел е намалял от 7,2 л/100 км на 5,3 л/100 км.

Явно е, че японските производители са положили съгласувани усилия за повишаване на горивната ефективност на своите автомобили. А причината е в Закона за ефективността на горивото в Япония, който задължава компаниите да подобрят разхода на колите си с 24% през периода 2009-2020 година. Както вече стана ясно, това е постигнато дори по-рано – още през 2018 година.

Основната причина, разбира се, за постоянното предлагане на хибридни и електрически автомобили, които навлизат все по-масово в автомобилната индустрия. Примерът за това е Toyota Prius – първият масов хибрид, който предизвика сензация на пазара. Новата версия Prime на хибридния модел предлага смесен разход от 5,6 л/100 км. Сред отличниците са също Mazda CX-3 с разход от 7,4 л/100 км, Honda Fit – 6,7 л/100 см, Honda CR-V – 7,4 л/100 км и Toyota Corolla Hybrid – 5,4 л/100 км.

Постигнатите стойности обаче явно не са достатъчни за властите в Япония и те са поставили нова цел пред автомобилните компании – да увеличат производството на електромобили и хибриди от 20 на 30% до края на десетилетието. Повечето производители посрещнаха това решение с недоволство, но правителството на страната е категорично, че няма да промени позицията си и компаниите са принудени да се придържат към новата цел. Опасенията на японските власти са, е страната може да изостане от европейските и китайските си конкуренти и затова се предприемат конкретни действия.

Новите измервания на горивната ефективност ще включват и вредните емисии, отделяни при зареждане, което означава, че производителите ще бъдат принудени да увеличат обхвата и производителността на своите автомобили. В същото време масовото навлизане на хибриди и особено на електромобили ще означават край на традиционните „кей-кар“, които са основна част от местната автомобилна индустрия. Това са малки и леки коли, проектирани да бъдат максимално икономични, които обаче са оборудвани с бензинови двигатели. И появата на превозни средства на ток ще ги направи напълно излишни.

Подобно на много други държави по света, Япония също се ангажира да прекрати продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като крайният срок за това е 2035 година. Много критици твърдят, че страната умишлено е забавяла развитието на електрическите превозни средства и едва сега минава на нова предавка. Което вероятно ще върне местната индустрия на върха и в този сегмент. Същото се случи и в края на миналия век, когато страната заля света с малки и икономични автомобили, станали популярни по цял свят.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Колите станаха много тежки - сега общо взето няма нищо под тон и половина в средния клас, докато преди 20 години бяха около 900 кг. Имах един ситроен ЗХ 1.6 91-ва, който беше 90 коня и ми гореше извънградско около 5. Сегашната ми кола пак гори толкова, 85 коня е, но тежи 1300 кг. Ситроенът беше 850. Иначе после имах Деу Ланос 75 коня 1200 кг 2001 г. и то гореше 6, 6 и нещо, пък въобще не вървеше.
  • #7
    До и.а. ( преди 3 години )
    Важно е да не ги правят кат немските трошляци....
  • #6
    И.а ( преди 3 години )
    Надявам се японците да слагат по добри кутии със по 6 и нагоре скорости. Иначе моторите са им добри.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Королата 5,5/100 разход, Опела 6,5/100, разлика 1 литър на 100км. не е еднакъв резултат. А и не караш колата само със 120км/ч., достигаш ги по някакъв начин,а той е различен между двете коли. Също така караш в града, извънградски пътища с различни скорости и различна горивна ефективност между двете коли. Излишно е да спориш за глупости.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Малката разлика е,че Тойотата е със 132 коня и върви пъргави и прави 220 км/ч. на магистралата,а Опел Вектрата с нейните жалки 75 коня и 1200 купе ускорява не по хрономеътр ,а по календара!
  • #3
    До 3 ( преди 3 години )
    Служебна Корола 2018-та 1.6 бензин. При 120 км/ч се вмества в 5.5 реален разход. Само преди 10 години при такава скорост разхода се въртеше около 7. Колата има 6 скорости и това разтоварва мотора при магистрални скорости.
  • #2
    ... ( преди 3 години )
    ne6to takova
  • #1
    Бойко Борисов ( преди 3 години )
    Моята Тойота не беше икономична, но какво ми пука - вече плащахте. И за това ви обичам. Айде, на изборите - пак ГЕРБ и ще гледате Тойотката по Фейсбука. Обещавам.
fallback
Последни