IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Panasonic продаде всичките си акции от Tesla

Японският гигант е получил към 3.6 милиарда долара за дела си

Японският електронен гигант Panasonic Corp е разпродал целия си дял от американския производител на електромобили Tesla през изминалата финансова година, съобщи говорител на компанията днес. Японците са се разделили с акциите си в замяна на около 400 милиарда йени (3.61 милиарда долара).
 
   
Panasonic, Tesla
Panasonic е основният доставчик на батерии за Tesla още от 2009 година насам
  

   
Целта на продажбата е била да се намали зависимостта на конгломерата от Tesla и да се наберат свежи средства за инвестиции в развойна дейност.
Panasonic е основният партньор на американците в производството на батерии, но двете компании имаха доста разногласия напоследък и шефовете им на няколко пъти си размениха остри реплики.

Panasonic придоби първия си пакет от Tesla още през 2010 година, когато купи 1.4 милиона акции на цена 21.15 долара парчето, или общо за близо 30 милиона долара. По текущите котировки същите акции струват 951 милиона долара. След това Panasonic на няколко пъти разшири дела си.

Сега продажбата на акциите няма да повлияе на отношенията с Tesla, увери говорителят на Panasonic. Компанията на Илон Мъск обаче в последните години усилено се опитва да диверсифицира доставките си на батерии и да намали зависимостта си от японския си партньор.

 

0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До МинтиритЕстествено е че да купуваш наготово е по евтино. Примери безкрайно, вместо да хвърляш милиарди в развойна дейност. Всичко все пак зависи от бъдещето на даден компонент/стока
  • #23
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла нали затова започнаха да си разработват собствена батерия - защото въпросните по-евтини, едросерийни доставчици не можаха да им осигурят нито количество, нито достатъчно бърз напредък.
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До19 ( преди 1 месец )
    Е нали и аз за това говоря! Нали казваш че някой ще измисли някоя нова батерия и ще обезсмисли инвестициите на Тесла? Вероятно си пропуснал, но всяка седмица има новина за някой който е измислил нова батерия и е направен прототип, както се биеше в гърдите и Toyota. Ако ти знаеш тази информация, дали отTesla не са разбрали още за нея, за да я откупят, както направиха с Максуел? Много е лесно да се направи прототип, но трудното започва след това, а Тесла е с едни гърди напред пред останалите!
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Минтирит ( преди 1 месец )
    А при положение че Тесла се нуждае от четири пъти по-големи количества батерии, отколкото са произвеждани в цял свят през 2019 година за всякакви приложения а не само за електромобили, на кого трябваше да възложи поръчката, за да икономиса от мащаба? Единственият смислен вариант е сама да си изгради производствените мощности в голям мащаб и да получи икономиите за себе си, вместо да ги дава на друг, който да ги споделя и с конглокенцията.
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Минтирит ( преди 1 месец )
    Ама и ти кефиш, колко ти е изостанало мисленето в предишния век! Казваш, че автомобилните компании купуват готови възли от производители, които могат да предложат по-добри цени заради икономия от мащаба. Вероятно затова от porsche купиха батериите и задвижването от мащабния производител на автомобили римак, които продават по толкова много повече автомобили от porsche, че всичко им излиза много по-евтино заради икономия от мащаба! Дори не се усещаш какви простотии ръсиш.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 17 ( преди 1 месец )
    Май си единствения който знае, че Тойота е измислила батерия с твърд електролит. Те казаха, че имат прототип, който щяха да показват преди 1 година, но нищо не показаха, освен това казаха, че прототипа им е с купища проблеми и ще им трябват 5г. да го пооправят, както стана ясно обаче те не показаха и прототипа, който уж щяха да показват, явно нямат нищо а и като гледам не са и на зор да правят ел.коли.
  • #18
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 месец )
    Абе електричарите наистина кефите - в името на Т'слата с лека ръка отменихте един от основните закони в икономиката - икономия от мащаба на производство. Тесла е бутикова компания едва минава половин милион продажби дори да удвои капацитета си пак остава малък производител. Икономически неоправдано е да влага средства и усилия в самостоятелни разработки и самостоятелно производство. Панасоник партнирайки си с други производители винаги ще е на върха на технологичния напредък и ценово предимство
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 15 ( преди 1 месец )
    А ти схващаш ли, че да измислиш нещо не е същото като да направиш промишленото му производство. От Toyota измислиха батерия с твърд електролит преди пет години и все още разработват промишленото и производство, което се надяват да започне през 2025 година. Тесла купи максуел, които бяха производител на батерии именно заради батериите със сух електролит и както виждаш вече трета четвърта година се опитват да направят възможно производство в промишлен мащаб. Време си трябва от измислянето!
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    Ето че и сам си си отговорил. Ако четете между редовете, на батери day Илон Мъск каза че ще произвежда батерии за 20 милиона електромобили през 2030 година, а не че ще произвежда 20 милиона електромобила. Тоест той е инвестирал в проучвания и строеж на заводи за батерии, а останалите могат да купуват от него. Точно както инвестира в зарядни станции и се очаква скоро да ги отвори срещу заплащане за други производители
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 1 месец )
    Не разбра смисъла на това, което написах. Казах, че когато много компании разработват батерии, все някоя може да направи по-добра и евтина батерия примерно. Ако обаче тия милиарди които си налял в завод и плащаш заплати на сумати химици, които да опитват да направят по-добра батерия, за какво са ти тия огромни разходи, когато друг е направил по-добро нещо? И тъй или иначе, ще трябва да купуваш от него. За това по-евтино е да пазариш и да избираш най-доброто, което може да е различно всяка година