fallback

Dacia представи обновения Duster

Компактният SUV получи козметично освежаване и отново е с автоматик

Dacia представи дългоочаквания фейслифт на второто поколение Duster. Компактният SUV на румънската марка, чиято актуална генерация е на пазара от 2017 година, минава през задължително освежаване в средата на жизнения си цикъл, като получава новости във външния вид, салона и техниката, които са по-скоро еволюционни.

Що се отнася до външния вид, кросоувърът е възприел стилистичните промени, които Dacia въведе с новите Sandero, Sandero Stepway и Logan. Така, обновените фарове са с Y-образни дневни светлини, променена е и челната решетка, която разчита на повече хром. Задните светлини също са с променен дизайн и нов светлинен подпис, а Duster е първият модел на марката който разполага с LED-мигачи.

В салона налице са нова тапицерия за седалките, нови подглавници и висока централна конзола с плъзгащ се подлакътник. Налични са две мултимедийни системи с 8-инчов екран - Media Display и Media Nav, поддържащи връзка с Apple CarPlay и Android Auto. Базовото оборудване включва бордови компютър, автоматични активиране на светлини и ограничител на скоростта. В зависимост от версиите се предлагат автоматична климатична система, круиз контрол и отопляеми предни седалки.

Гамата двигатели е обновена, като новия Dacia Duster вече се предлага и с 6-степенна автоматична скоростна кутия EDC. Тя е налична при турбобензиновия двигател TCe 150 със 150 конски сили, като се комбинира само с предни задвижващи колела. Същият двигател се предлага и с 4х4 задвижване, като тягата се предава към колелата през 6-степенна механична трансмисия.

Познатият 1,3-литров турбобензин се предлага и с мощност от 130 к.с. (с 2 задвижващи колела), а най-малкият бензинов мотор освен във вариант с 90 к.с. се предлага и с фабрична газова уредба (ECO-G) и мощност от 100 к.с. Бутилката за пропан-бутан (LPG) е с увеличен обем спрямо преди и вече побира 50 литра газ. Това, заедно с 50-литровия бензинов резервоар осигурява автономност от 1235 километра.

За разлика от другите модели на Dacia, новият Duster запазва дизеловия си двигател. Добре познатият 1,5-литров мотор се предлага във версии с две и четири задвижващи колела, като запазва максималната мощност от 115 к.с. Агрегатът е стикован с 6-степенна механична скоростна кутия.

Обновеният Duster предлага и комплект технологии за безопасност и асистиране на водача. Сред тях изпъкват асистент за сляпата зона, помощ при паркиране с камера за заден ход, асистенти за потегляне и спускане по наклон (последния при 4х4 вариантите), 360-градусова камера и подобрена система 4x4 Monitor, предоставяща специфична офроуд информация на дисплея на мултимедията - инклинометър (страничен наклон), ъгъл на катерене и спускаане, компас и висотомер.

Обновеният Dacia Duster ще е на пазара през септември, като се очаква да продължи успеха на предшествениците си, които от лансирането на модела през 2010 година, са отчели над 1,9 милиона продажби. Моделът продължава да бъде европейски лидер по продажби на частни клиенти в своята категория в SUV сегмента.

Повече снимки на обновения Dacia Duster вижте в галерията:

fallback
  • #13
    Никола ( преди 2 години )
    И цени....
  • #12
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    Увредените пак са си спретнали "купон" и мечтаят - задръстер 4х4 па и с автоматик! ))))))))))))))))))))))
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    До 11 няма как да е кросоувър с 4х4 задвижване и възможности за офроуд приближаващи го до рамните офроудъри и да е с автомат. Повечето СУВ-ове от гамата на ФВ с автомат и 4х4 служещо за пътна устойчивост,а за извън пътя е леш и се чупи като солети.Те за това Дъстър с 4х4 е с ръчни скорости,които са за предпочитане за терени извън пътя,а и той не е спортен кросоувър а по-скоро доста проходим извън пътя.Виж руснаците какво правят с Дъстър и с кого го сравняват.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Коментар 12 е в отговор на 8,извинявам се на 3-тия коментиращ.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    До 3,рамните автомобили не се търсят толкова колкото тези СУВ-ове,предимно евтини и много достъпни/не съди за това по нашите стандарти/.Рамните се търсят от определена не много голяма група,за това и не изкарват такова чудо.А, 4х4 задвижването е направено че да не прегрява муфата и се доближава по проходимост до някой сериозни офроудъри. Руснаците слагат и блокировки на задния мост и Дъстъра става като планинска коза.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Кога ли ще се сетят и пуснат автоматик 4х4?... Много тъжно, че залагат само на ръчни скорости с тези двигатели.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Браво , туъ да се чува
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако Дачия произведе малък и достъпен офроудър с независима рама, цели мостове и блокажи направо ще избият рибата. Ще се продава като топъл хляб по целия свят. В този сегмент сега няма никакви предложения на пазара с изключение на Сузуки Джимни.
  • #5
    Друг анонимен ( преди 2 години )
    Кола за която няма да ти пука дали въобще ще я има или не!
  • #4
    Слоган ( преди 2 години )
    заДръстер - за истинските задръстеняци!
fallback
Последни