Разследване на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) на САЩ доказа, че 30 катастрофи с автомобили на Tesla, при които са загинали 10 човека, се дължат на използването на системи за подпомагане на водача – най-вече на автопилот.
Представител на американския регулаторен орган за безопасност на движението предостави на агенция Reuters пълния си доклад за разследването на подобни инциденти. В него се посочва, че те се дължат именно на системи, чиято цел е да помагат на водача. Само при три от общо 30 случая автопилотът е бил изключен и няма вина за случилото, а то се дължи на проблем с друга система.
От NHTSA не съобщават подробна информация за самите произшествия, като се посочва единствено щатът и месецът, в който са се случили. В доклада обаче се съобщава, че разследването срещу американския производител на електромобили е стартирало в началото на март тази година.
Междувременно Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB) на САЩ заяви, че автопилотът на Tesla е участвал в поне три смъртоносни произшествия от 2016 година насам. Съветът също така критикува компанията, че не е взела мерки за осигуряване на безопасността на системата, която трябва да не може да се използва продължително време, ако ръцете на водача не са върху волана.
Освен случаите с Tesla, NHTSA разследва още 6 инцидента с други компании. Два от тях са свързани Cadillac, един - с Lexus RX450H от 2012 година, а другият - с Navya Arma от 2017 година, но при тях няма пострадали. Последните два са с Volvo XC90, като при единия, който се тестваше от Uber, загина пешеходец.
Снимки: Tesla