fallback

Renault Zoe записа нов рекорден пробег

Два електромобила подобриха с много постижение от преди 3 години

Членове на британската благотворителна организация за подпомагане на военни ветерани Mission Motorsport постигнаха нов рекорден пробег с компактния електромобил Renault Zoe. Управляваният от тях модел с WLTP пробег от 394 км успя да измине почти двойно по-голямо от обявеното разстояние - 764,9 км.

С това постижение британците успяха да подобрят значително предходния световен рекорд, извършен през 2018 година във Франция, когато на околовръстното шосе на Париж, с еквивалентен модел Zoe с 55-киловатчасова батерия (с използваем 52 kWh) бяха изминати 565 километра с едно зареждане.

Опитът е извършен на намиращата се край Хемпшир писта "Тръкстън", като в изпитанието участваха два електромобила - един със стандартни гуми, поставени в завода на Renault, и един, оборудван с нов модел гуми с намалено съпротивление на компанията Enso, която е специализирана в производството на подобни гуми за електромобили и хибриди.

Дори и оборудваният с конвенционалните гуми електромобил Renault Zoe успя да измине 683,3 км с едно зареждане, като подобри рекорда от 2018 година. На свой ред "обутата" с новия модел гуми постигна впечатляващите почти 765 км. И двата екипа са шофирали със скорост от 31 км/ч, за да успеят да са максимално икономични, като при тази с по-голямото постижение, за изминаването на 1 километър са били нужни 76,1 ватчаса.

Разбира се, подобни показатели са далеч от това, което би се случило в реалния живот, тъй като подобни константни скорости не са възможни дори и в градския трафик. Но поставят началото на нова ера в електрическите рекорди и показват колко важни са за пробега специфичните гуми, използвани при даден автомобил - все пак разликата в пробега между двете тестови машини е около 12%.

Повече снимки от рекордното постижение може да видите в галерията

fallback
  • #19
    Иванов ( преди 3 години )
    Хахайа, къде ги слагате тия БМВ-та , отпадъци от Европа. Те като нови висят по сервизите, пък на 15 години , както вие сте ги взели - стават само за едно- вторични суровини.
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    И като караш "истинското" бмв, едва ли знаеш, че е на платформа на Рено.
  • #17
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    ментално увредените от системна употреба на рено дори не могат да си представят какво е да караш истинска кола като БМВ!
  • #16
    Клио ( преди 3 години )
    #8 - толкова ли е зле тази кола, че я приравняваш на бмв?
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Номер 8 ме уби... с лопатата, все едно караш БМВ, хахаха...... не мога да повярвам, че някой може да напише такова нещо.......
  • #14
    Батко ( преди 3 години )
    Купете си Зое , богати българи !
  • #13
    TSLA ( преди 3 години )
    25-киловата DC зарядно струва 20 бона. Със Зое получаваш 22-киловатово такова под капака и всеки 3-фазен 32А контакт се превръща в бърза зарядна станция. Другаде го има само в e-Tron, Taycan и EQS, обаче само като екстра за много пари.
  • #12
    Друг анонимен ( преди 3 години )
    то с рено винаги си потенциален пътник - буквално и в ментално отношение особено!
  • #11
    На 1-та снимка ... ( преди 3 години )
    хората се радват, че са оцеляли няколко стотин км и то с рено!
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Човек, за цената на Зое ще си купиш истинско БМВ. Тука не говорим за няколко хиляди разлика - говорим за няколко десетки хиляди!!! Мислиш ли, че на ползвателите на този тип "бълхи" им дреме как се кара? И как се кара 10-12 сек до 100
fallback
Последни