fallback

Дизелово BMW M2 стресна феновете на марката

Бивш механик в компанията сложи на купето двигател от X5 50d (ВИДЕО)

Някога това е било обикновено BMW 2-Series Coupe в скромната си модификация 220d. Сега обаче неговият двигател с 4 цилиндъра е премахнат, за да направи място на друг дизел – с по-голям обем, повече цилиндри и цели три турбокомпресора.

Запознайте се с неофициалното BMW M2 50d, оборудван с редови 6-цилиндров мотор с обем 3,0 литра, взет от по-старо X5 M50d. Машината е дело на Гари Мартинс – бивш майстор-механик в подразделението на BMW в Южна Африка, който толкова добре познава колите на марката, че може да реши всички проблеми, появяващи се при подобна замяна на двигателя.

Харчещото дизелово гориво спортно купе със сигурност изглежда като кощунство за феновете на М-моделите, но пък компанията има история с дизели M Performance дизелите, така че идеята не чак толкова необичайна. Монтирането на по-големия дизелов мотор не изисква преправяне на каросерията. Самият мотор обаче е доработен, като вече развива 583 к.с. и 1070 Нм, а това е доста над оригиналните 381 к.с. и 740 Нм.

От донора BMW 220d са свалени задната броня, която е заменена с доста по-агресивния детайл от M2, а също така с антикрило от спортния модел. Използвани са и тръбите на изпускателната система от М2, като идеята е да се подчертае, че тук не става дума за обикновен автомобил.

Гари Мартинс обяснява, че задните панели е трябвало да бъдат разширени, за да се поберат по-големите колела, предните калници идват направо от М2.Двата капака – на двигателя и на багажника са нови, като са направени от въглеродни нишки. Предните спирачки за взети от BMW M5 (F10), а задните – от M4, за да могат да се справят с увеличената мощност на двигателя.

Турбодизеловият мотор с 3 турбини работи с трансмисия от 330d, която е модифицирана, за да се справи с увеличение въртящ момент. От същия модел е взет и диференциала, докато кардановият вал идва от M135i. Задвижването на M2 50d е към задните колела, за разлика от официалните автомобили M50d, които винаги имат xDrive.

Дизеловото спортно купе може да се използва не само като ежедневен, но и като пистов автомобил и дори за драг-състезания с малки модификации. Автомобилът ще бъде представен официално в началото на септември по време на 11-то издание на събитието Simola Hillclimb в Найсна, Южна Африка.

Снимки и видео: SpeedHunters

fallback
fallback
Последни