fallback

Бивши шефове на Volkswagen плащат 18 млн. евро заради "Дизелгейт"

Концернът ще получи още 270 млн. евро от застраховки за техните действия

След като плати десетки милиарди за регулиране на скандала с манипулираните дизелови двигатели от 2015 година, концернът Volkswagen Group ще получи обратно пари от четирима от тогавашните си ръководители, съобщава Reuters.

Според сключеното споразумение, бившите шефове, в това число и тогавашният генерален директор Мартин Винтеркорн, ще платят на автомобилния производител близо 18 млн. евро. Отделно от това концернът ще получи още 270 млн. евро по застрахователна полица за отговорност на директори и длъжностни лица.

Договорката беше постигната в деня, в който прокуратурата официално обвини Винтеркорн в даване на лъжливи показания пред парламента на Германия. Бившият изпълнителен директор заяви пред депутатите, че не е знаел за изпитания на дизелови двигатели, които компанията е провеждала, преди това да стане известно на обществеността.

Първоначално ръководителите обвиниха за скандала инженерите, но вътрешно разследване на Volkswagen показа, че именно шефовете на концерна са нарушили своите задължения. На свой ред, Наблюдателният съвет на производителя стигна до извода, че Винтекорн не е спазил своите задължения, тъй като не е изяснил обстоятелствата около използване на незаконното оборудване, поставяно на дизеловите двигатели.

В рамките на постигнатата сделка Винтеркорн ще трябва да плати 11,2 млн. евро, а бившият генерален директор на Audi - Рупърт Щадлер, е глобен с 4,1 млн. евро. Други двама ръководители - бившият член на Съвета на директорите на Audi - Стефан Книрш, и бившият член на Съвета на директорите на Porsche - Волфганг Хац, ще трябва да платят на компанията съответно 1 и 1,5 млн. евро.

fallback
  • #9
    Абе ( преди 3 години )
    Кучетата си лаят, а VW пак е No 1!
  • #8
    дедо ( преди 3 години )
    Хмм, тука явно коментираме двама - аз и некъв ! Ти нема ли да легаш, бе момче?! Айде, че утре си на училище!
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    До 6: Да не забравяме че са и най-крадливите - брандът "Made in Germany" е въведен във Великобритания със закон, за да се обозначават евтините немски ментета на оригинални британски токи. Иторически факт.
  • #6
    Цугцванг ( преди 3 години )
    Германците която технология не са подхванали, нея не са затрили. От водородния Хинденбург, през роторния двигател та до дизела. Абсолютни некадърници. Добре поне че не отбират нищо от батерии и силова електроника и са ги оставили на азиатците, че иначе скоро и електромобилите щяха да са обречени.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Парите са нищо в сравнение с това, което алчните роднини причиниха не само на ФВ, ами и на цялата индустрия. За добро или лошо..
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Най измамни са от Тойота, помнители проверяващите като нахлуха в офисите и намериха купища оплаквания, че колите им самоускорявали а те потулвали оплакванията, тогава им спряха моделите в САЩ и бяха принудени под натиск да направят сервизна акция на милиони коли.Помните ли как бяха крали патенти за да направят Приус и как после плащаха на изобретателите като ги запукаха с дела? Крадът дизайн, патенти, всичко, софтуера на ВАГ не убива, за разлика от самоускоряващите Тойоти. И спирачки нямаха.
  • #3
    дедо ( преди 3 години )
    А бе, някои от вас младите, сте много неграмотни: един му се привиждат, каква се марка сети, собственост на ВАГ-груп, другия пък Хитлер го гони! Само ще ви кажа, че Хитлер е бил истински приятел на България и ни е върнал достъпа до три морета, Македония и Ю. Добруджа! А измислиците за копия от незнам що си си е чиста пропаганда след ВСВ!! Па четете малко между редовете историята!!
  • #2
    Leberknoedl ( преди 3 години )
    VAG - доказано най-мръсният, измамен, алчен, престъпен и корумпиран картел в историята на автомобилостроенето. Заченат по заповед на Хитлер с основен модел бръмбъра копиран от Татра, за което след войната плащат милиони обезщетение.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    С тия марки като Бентли Бугати Порше Ман Скания Ауди едва ли ще покриват каквито и да било изисквания в бъдеще време.
fallback
Последни