Сред много шофьори е разпространено мнението, че отказът на система ABS не е толкова опасна. Още повече, че преди време този асистент на водача не се предлагаше на много автомобили и те без проблем се движеха по пътищата дори при тежки условия. Факт е обаче, че отказът на ABS все по-често става причина за тежки инциденти на пътя, като при някои дори загиват хора.
Обикновено, когато на приборния панел светне сигнала на ABS, мнозина водачи не бързат да посетят сервиза. Все пак, това може да е само срив в електрическата система - например върху някой датчик да е попаднала влага. Това се случва, защото електрониката непрекъснато тества всички системи и при най-малкия проблем подава сигнал, като в същото време ABS-ът работи безотказно.
Ако индикаторът обаче продължи да свети, то това не бива да се игнорира. Работата е там, че често заедно с ABS изключват и други системи на автомобила. Например, устройството за разпределение на спирачното усилия, асистентът за аварийно спиране, системата против буксуване, помощникът при спускане и дори системата за стабилизация.
Ако не знае, че тези електронни "ангели-пазители" са извън строя, шофьорът може да реши да даде повече газ и да се пробва да поднася автомобила си в завоите, което в подобен случай води до излитане от пътя. А ако заедно с ABS изключи и системата за разпределение на спирачното усилие, то излитането от пътя може да се случи и при опит за спиране на права отсечка, още повече, ако под едните колела е сухо, а под другите има вода.
Опитните водачи не са съгласни с това, тъй като смятат, че най-важно е, кой седи зад волана. Професионалистът ще започне да спира с прекъсвания, за да не блокират колелата, но това е по силите само на автомобилните състезатели, които са специално обучавани за подобни неща. Повечето съвременни шофьори си нямат понятие от такъв начин на спиране. Те са свикнали, че за нормално спиране трябва да "седнат" на педала и ще направят именно това в екстремна ситуация.
Факт е, че при старите автомобили нямаше ABS, но те разполага с регулатор на спирачното усилие, който предотвратява блокирането на задните колела. В съвременните коли за това отговаря електрониката и ако тя откаже, дори скъп и пълен с нови технологии модел се превръща в неуправляем снаряд. Затова и когато светне лампата на ABS, е по-добре да се потърси сервиз, а не да се слушат "експерти", които твърдят, че няма нищо страшно.