fallback

Защо не трябва да се игнорира сигналът на ABS?

Повредата може да е засегнала други системи на автомобила

Сред много шофьори е разпространено мнението, че отказът на система ABS не е толкова опасна. Още повече, че преди време този асистент на водача не се предлагаше на много автомобили и те без проблем се движеха по пътищата дори при тежки условия. Факт е обаче, че отказът на ABS все по-често става причина за тежки инциденти на пътя, като при някои дори загиват хора.

Обикновено, когато на приборния панел светне сигнала на ABS, мнозина водачи не бързат да посетят сервиза. Все пак, това може да е само срив в електрическата система - например върху някой датчик да е попаднала влага. Това се случва, защото електрониката непрекъснато тества всички системи и при най-малкия проблем подава сигнал, като в същото време ABS-ът работи безотказно.

Ако индикаторът обаче продължи да свети, то това не бива да се игнорира. Работата е там, че често заедно с ABS изключват и други системи на автомобила. Например, устройството за разпределение на спирачното усилия, асистентът за аварийно спиране, системата против буксуване, помощникът при спускане и дори системата за стабилизация.

Ако не знае, че тези електронни "ангели-пазители" са извън строя, шофьорът може да реши да даде повече газ и да се пробва да поднася автомобила си в завоите, което в подобен случай води до излитане от пътя. А ако заедно с ABS изключи и системата за разпределение на спирачното усилие, то излитането от пътя може да се случи и при опит за спиране на права отсечка, още повече, ако под едните колела е сухо, а под другите има вода.

Опитните водачи не са съгласни с това, тъй като смятат, че най-важно е, кой седи зад волана. Професионалистът ще започне да спира с прекъсвания, за да не блокират колелата, но това е по силите само на автомобилните състезатели, които са специално обучавани за подобни неща. Повечето съвременни шофьори си нямат понятие от такъв начин на спиране. Те са свикнали, че за нормално спиране трябва да "седнат" на педала и ще направят именно това в екстремна ситуация.

Факт е, че при старите автомобили нямаше ABS, но те разполага с регулатор на спирачното усилие, който предотвратява блокирането на задните колела. В съвременните коли за това отговаря електрониката и ако тя откаже, дори скъп и пълен с нови технологии модел се превръща в неуправляем снаряд. Затова и когато светне лампата на ABS, е по-добре да се потърси сервиз, а не да се слушат "експерти", които твърдят, че няма нищо страшно.

fallback
  • #3
    Онуфри ( преди 1 година )
    ако караш е90 ще видиш за какво става на въпрос с тая лампа на ABS-a ! ПОСТОЯННО СВЕТИ БАТКО !
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Че то който реши да поднася автомобила в завоите и сам си изключва еср. Да не говорим, че повечето карат дърти полуразпади, които така или иначе нямат кой знае какви системи за сигурност, а ако са имали, полза няма щот джмбазина отдавна е угасил лампите с черна лепенка и четириколесното е станало сбирщина от части дето се движат понякога в една посока.
  • #1
    Петрееее... ( преди 2 години )
    стига писа глупости! Свети ли лампата ABS, системата НЕ работи!!! Какви глупости пак си съчинил?! Чети, просвещавай се и после ръси мозък! Не всички, които четат тук са технически грамотни - ще ти повярват. Ето така стават белите - ще се доверят на "журналист" :-(
fallback
Последни