fallback

Renault получи обвинения за свой „Дизелгейт“

Френската марка ще трябва да плаща обезщетения и глоби

Компанията Renault официално е обвинена в измама на клиентите си относно нивата на вредни емисии на дизеловите си двигатели след съдебно разследване, стартирало през 2017 година. Според разследващите, производителят е инсталирал софтуер на своите дизелови модели, като с негова помощ се манипулират данните от тях. Засегнати са всички двигатели от поколения Евро-5 (2009-2011) и Евро-6B (2013-2017).

В отговор на твърденията, от Renault признаха, че дизеловите им превозни средства произвеждат повече емисии в реални условия в сравнение с резултатите от тестовете в лаборатория От компанията обаче са категорични, че това не се дължи на „устройство за измама“, а автомобилите от марката все още отговарят на всички разпоредби във Франция и в Европа.

„Renault не се опитва заблуди никого. Това, което се отнася за случилото се с Volkswagen, не е същото като за Renault. Ние нямаме манипулиращи устройства и никога не сме имали“, заяви главният инженер на компанията Жил Льо Борн.

Според него, разликите в обявените от производителя стойности и тези, които са установени в реални условия, се дължат на начините на измерване на вредните емисии. При стария стандарт NEDC разминаванията няма да бъдат същите, като при новия.

Френският производител допълни, че сега ще трябва да плати 20 млн. гаранция на съдебните власти, а отделно от това ще трябва да предостави гаранция за още 60 млн. евро, които ще отидат за покриване на разходите е за потенциални щети, глоби, обезщетение за загуби и други такси.

fallback
  • #10
    Дошо ( преди 2 години )
    Аз откога казвам, че няма по-мзръсно и манипулиращо нещо от полудържавните перачници! Когато магнитски ги подбере тия тогава светът ще стане по-чисто и по-добро място!
  • #9
    Закривай! ( преди 2 години )
    перачниците!!
  • #8
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Вагонетките ги изловиха че надвишават 40 пъти лимитите за вредни емисии в реални условия. Отклонението на Рено не е ясно колко е, но ако е около 20-30% значи не е никакво отклонение.
  • #7
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    Излиза, че освен миризливите пластмаси в рено/неуДачиите си допълнително са дишали и дизелови изпарения!
  • #6
    Нема страшно ( преди 2 години )
    Френската държава и това ще плати, заедно с 9-те млрд. евро загуби! Перачница лесно не се дава.
  • #5
    Тъй де! ( преди 2 години )
    "Ние нямаме манипулиращи устройства..." - е как да имате, след като цялата ви престъпна фирмичка е една голяма манипулация!?
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Не само дизеловите ами и всички бензинови коли се манипулират! Лъжат както за вредните емисии така и за разхода на гориво. Днешните коли като съотношение разход мощност замърсяване са почти същите като преди 30 години. И да има някаква разлика тя в рамките на 20% отклонение. Всичко друго е манипулация за заобикаляне на закони и регулации които пък са невъзможни за покриване без измама. Просто такава е технологията на ДВГ и отдавна е достигнала лимита си на развитие. Още 1980г.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Вече много пъти съм ви казвал че абсолютно всички производители лъжат за вредните емисии и за разхода на гориво. Няма как автомобилите днес да са сред 2-3 пъти по мощни спрямо тези преди 30 години а пък да мърсят и да горят по малко. Това е невъзможно! Никой не може да излъже физиката в реални условия. Но за тестовете могат да се прилагат най различни трикове. Колата при тест работи по един начин а в реални условия по съвсем друг. Всички се прави със софтуер. Просто намалят горивото и мощността.
  • #2
    Вярно ли? ( преди 2 години )
    Френски началник, министър и военен никога не признава грешката си. Още малко ще повярваме, че са чисти като сълза.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ние не сме слагали софтуер, колите ни сами са си решили да пускат повече емисии като ги караш и по-малко като ги замерваш на място. Това си е някаква тяхна автомобилна хитрост и ние от Рено нямаме нищо общо с това.
fallback
Последни