IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Daimler все пак ще плати за патентите на Nokia

Съдебната сага между двете компании е на път да приключи

Миналата година телекомуникационият гигант Nokia заведе дела срещу производителя на автомобилите Mercedes-Benz за нарушени патентни права. Финландците имаха претенции към технологиите за свързаност в колите, които Daimler и доставчиците му Continental и Robert Bosch използват и влагат в различни модели.


DAIMLER


Миналата есен германски съд потвърди в полза на Nokia, като компанията имаше теоретичното право да спре продажбите на коли на Mercedes, но не се възползва от това. На свой ред трите германски фирми заведоха контрадело, възразявайки срещу лицензионния режим, изискван от технологичната фирма.

След няколкото месеца процеси, от Daimler все пак склониха да платят на Nokia за използването на патентите им. Споразумените бе съобщено съвместно то двете фирми, като отбелязва поредната победа за финландците, които през април склюичха сделка с китайската компания Lenovo - най-големият производител на компютри, който да заплати лицензи за различни технологии на финландците.

Подобна сделка от Nokia сключиха и със Samsung, като южнокорейците се съгласиха да плащат такси за технологии, свързани с видео стандартите. Daimler и Nokia не обявиха официално какви са условията на постигнатото "примирие" и какви суми ще трябва да бъдат изплатени. До момента германският автомобилен производител никога не е плащал на технологичната фирма за използването на патентите й.

Междувременно, от Continental, които заедно с Daimler, Bury Technologies, Valeo и Gemalto подадоха жалба срещу патентните такси на Nokia до европейските антитръстови институции, заявиха, че няма да оттеглят исканията си, нито съдебни дела, заведени в САЩ.

Други автомобилни фирми като Audi, Bentley, BMW, Mini, Porsche, Rolls Royce, Seat, Skoda, Volkswagen и Volvo вече платиха патентни лицензи на Nokia.

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Преди се славеха като инженери, сега само скандали, дизелгейт, винаги проблеми с новите модели, картели, спрени производства и сериозно изоставане от Тесла, японците и корейците в технологиите. Не им понася новото поколение предвижване.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И като не са откраднали защо германски съд дава правото на Нокиа да спре продажбите на Мерцедес?
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Мерцедес нищо не са откраднали, те са закупили от Бош и Континентал продукти, по късно от Нокиа казват, че продукта е техен, Мерцедес нямат предства и поискаха Нокиа да съди Бош и Континентал, но Нокиа искаха пари от Мерцедес, сега дефакто Мерцедес два пъти трябва да платят за едно нещо. Все едно Епъл както купуват дисплеите си от Самсунг, да ги съди трета компания чийто патент са ползвали Самсунг. Така, че не пишете глупости, Мерцедес не е Тойота, извесна с патентни кражби.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Германците са доказано най-големите крадци на технологии.
  • #1
    6 rate up comment 9 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    Те германците са свикнали само да вземат, но не и да дават !