fallback

BMW разкри напълно електрическо купе с 4 врати

Серийното i4 получава първата М-версия на ток в историята на марката

Германският производител BMW най-после напълно разкри електрическото си купе с 4 врати i4, чиито продажби ще стартират през ноември. Потвърдено беше, че моделът ще получи версия M50, чиито характеристики също са известни.

От компанията посочват, че BMW i4 е Гран купе, което съчетава пространствения комфорт и практичността на тази автомобилна концепция с типичния за марката спортен дух и дълъг пробег. За това помагат новото поколение на системата за управление BMW iDrive и актуалните иновации в областта на автоматизираното шофиране.

При излизането си на пазара електромобилът ще се предлага в два варианта, като единият е първият М-модел на марката с нулеви вредни емисии. Версията BMW i4 M50 е оборудвана с два електромотора - по един на всяка ос, като те осигуряват системна мощност от 544 к.с. и пробег до 510 км по цикъла WLTP.

Вторият вариант е BMW i4 eDrive40, при който има един електромотор и запазва класическото за марката задно задвижване. Мощността в случая е 340 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,7 секунди. Пробегът е по-голям от този на i4 M50 - до 590 км.

И в двата случая батерията е с капацитет от 81,5 кВт/ч, като се състои от 4 модула с по 72 елемента всеки и от 3 модула с по 12 елемента. Електромобилът подвържа и система за бързо зареждане с мощност до 200 кВт.

Основните стандартни функции включват специални амортисьори, задно пневматично окачване, електромеханично кормилно управление със серво, система за динамичен контрол на стабилността и ограничител на буксуването на колелата, с чиято помощ се подчертават предимствата на задното предаване.

Интериорът i4 eDrive40 представлява смесица между традиционно BMW с двигател с вътрешно горене, към която са добавени функции, типични за електромобили. В салона има масивен 12,3-инчов екран и 14,9-инчови дисплеи на мултимедията, които са обединени в едно. Те работят с новата операционна система iDrive 8, която позволява обновяване по въздуха.

В стандартното оборудване на модела влиза 3-зонов автоматичен климатик, който може да се регулира от екрана или с гласови команди. Включването на подгряването и вентилацията на седалките също се осъществява с помощта на сензорния дисплей.

Серийното BMW i4 ще се произвежда гъвкаво в завода на BMW Group в Мюнхен на общ конвейер с моделите с Plug-in хибридно задвижване и с двигатели с вътрешно горене. Както за производство на автомобила, така и за производството на акумулаторните клетки, се ползва 100% екологична електроенергия.

Още снимки на двете версия на BMW i4 - вижте в галерията:

Необходимите за високоволтовите акумулатори количества кобалт и литий се осигуряват от BMW Group от контролирани източници в и след това се предоставят на производителите на акумулаторни клетки. Конструктивният принцип на електромоторите позволява производството им без използването на метали от групата на рядкоземните елементи в роторите. За щадящото ресурсите производство на BMW i4 допринася и високият дял вторични и рециклирани материали.

Вече са известни и цените на електрическото купе за българския пазар. Версията BMW i4 eDrive40 ще се предлага за минимум 112 900 лв., докато i4 M50 ще струва поне 140 900 лв.

Снимки: BMW

fallback
  • #13
    До 12 тъпхен ( преди 3 години )
    Да много се провалиха германците, от близо 80 г. продават успешно дизели и над 100 г ДВГ по принцип, баси провала. Изчерпиха технологията почти докрай ипо политпричини минават на ел. без особени драми. Трите големи D производителя вече имат по няколко реални модела коли, ане пластмасови полуразпади като тесла. Не ги мисли.
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    До 2: Много просто - още никой не може да произвежда електромобили на печалба, дори недотестваните полу-прототипи на Тесла, да не говорим за някой по-сериозен производител. Но германците нямат избор - провалиха се с дизела и им остава единствено да купуват китайски батерии или да плащат глоби. Японците се спасяват с хибриди.
  • #11
    До 10 ( преди 3 години )
    Разликата не е 0.2сек а около секунда до 100 (между Тесла 3 с 2мотора и това БМВ със задно) което си е значително при под 6 сек до 100. Ако беше 0.2сек както ти си го измисли нямаше да има значение и никой нямаше да го напише а това че уж ми е много важно също ти си го измисли
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Интересно ми е този отдолу където говори за "значително по - добро ускорение" каква кола кара сега и каква е карал преди това, че 0,2 сек. са му от толкова голямо значение. Но няма нужда да ми отговаряш, аз съм убеден, че в момента засичаш 0-100км/ч с календар, ама тука в коментарите стотна от секундата му е много важна. Брей, брей.
  • #9
    пена ( преди 3 години )
    Не ги разбирам БМВ - бяха първи от германците с масови електромобили (I3 и I8), който дори след 6-7 години продължават да се продават, - След като направиха I3 и I8 се вкиснаха нещата при тях и дори много от хората, които бяха разработили въпросните два модела избягаха. В момента тия хора работят за китайски компании или стартъпи и разработват много яки електрически не-бмвта..
  • #8
    RD ( преди 3 години )
    Все пак цената е по-близо до Тесла 3. Не трябва да се сравнява с Модел С, както мнозина правят.
  • #7
    До 6 ( преди 3 години )
    Цената не е почти като а много над Тесла 3. i4 в Германия със задно започва от 58.3 Хил евро а Тесла 3 с 2 мотора и значително по-добро ускорение е 5 Хил по-малко. М50 версията с тегло 2215кг е 70хил евро което е над 10хил повече от Тесла 3 Пърформанс с тегло 1850кг
  • #6
    RD ( преди 3 години )
    Като цена е почти като Тесла 3, като характеристики също. Не знам за вас, но аз имам повече доверие на БМВ.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Не си разбрал какво е казал човека и в какъв смисъл го е казал. Просто в него момент нямаше такава мания ЕКО и маркетинг кампанията на Мъск.
  • #4
    До САС ( преди 3 години )
    Имаше някъде една прес-конференция на изпълнителен директор на БМВ в Германия, където човекът ясно и директно си каза, че i3 е комерсиален провал. Затова не са подели инициатива да ги развиват преди години. Всъщност тези коли въобще не се продават. Не прави заключения по това, което виждаш на улиците в България. Даже си спомням, че човекът просто каза "Хората просто не ги искат".
fallback
Последни