ВАЗ-212140 е напълно достоен всъдеход, но на външен вид, а също така и в салона, машината си е откровено грозна и максимално опростена. Героят на следващия материал е решил да поправи всички тези недостатъци и да преобрази своята "Нива". Той кара колата само в града, където се изисква повече комфорт.
Първото, което се набива на очи, са джантите на известната марка Hamann. Техният диаметър е 22 цола, а размерът на гумите - 275/30 отпред и 295/30 отзад. Разбира се, за да се поставят подобни колела, се е наложило доработка на подкалниците. Първоначално е премахнат излишния метал, а после са поставени специални разширители.
Промените са засегнати и металните брони, които са заменени с пластмасови от съвременната модификация Lada 4×4 Urban. Те също са срязани, за да може колелата да не опират при завой или при снижаване на окачването. Всичко е добре изпипано и изглежда сякаш е направено в завода.
Задните светлини са обновени, а предните са взети от G-Class. Оказва се, че като диаметър фаровете на двата модела - на всъдехода на Mercedes и на този на Lada са напълно еднакви. Закрепването им е различно, като при германския модел то е с много по-сложна система заради допълнителните ксенонови елементи. В случая те са заменени от по-компактни елементи на основата на светодиоди.
Приликите с G-Class не приключват дотук. Светодиодната планка на покрива също е от "Гелендваген", като е разработка на ателието Mansory. Въздуховодът на предния капак също е взет от германския всъдеход, докато вградените мигачи са взаимствани от Lada Granta. Решетката на радиатора пък е от обновената "Нива".
За модерния вид на автомобила помага и използваният от собственика винил. Той умишлено е в различни цветове, като картините върху него са нанасяни от специално нает за целта дизайнер.
Промените в салона също са много. Оригиналните седалки са изхвърлени, като вместо тях са поставени кресла от BMW E46 с електрическо управление, което работи напълно. Задният ред също е от BMW, като за да бъде поставен се е наложи да са свали и промени каркаса.
Предният панел и панелът с подлакътник са от Mercedes-Benz W164. Вътрешната част на централната консола е направена наново, за да може в нея да бъдат поместени бутони от модела на ВАЗ. Панелът за управление на климатика и USB-изходът са от Kia Rio. Променине са вътрешна част на вратите и облицовката на лоста на скоростната кутия, а останалите елементи са обшити с естествена кожа и алкантара.
При всички тези доработки оригиналният волан не се вписва по никакъв начин и той е заменен с кормило от Kia Optima. Всички бутони на него работят - и мултимедията, и телефонът, и бордовият компютър. Това е отнело и най-много време, тъй като се е наложила покупката на специален програматор, с чиято помощ са настроени всички системи.
Приборният панел е от по-съвременния Chevrolet Niva, както и лостчетата за активиране на мигачите и за смяна на режима на частичките. При него също се е наложила доработка, тъй като за работа в автоматичен режим се налага поставянето на допълнителен датчик.
Поставена е и нова аудосистема, но голяма изненада е таванът "Звездно небе", който може да бъде видят единствено при модели на Rolls-Royce. Той може да променя режимите си, като това става както с бутони в салона, така и със специално приложение на смартфон. Вътрешното осветление е от Mercedes-Benz W222.
Още снимки на преобразения руски всъдеход - вижте в галерията:
Технически автомобилът не е променян - двигателят, окачването, спирачките и трансмисията са от оригиналния модел. Собственикът обаче планира подобрения и в тази посока, като се готви да постави 3,0-литров турбодизел от BMW X5.
Снимки: Auto Mail