fallback

Peugeot представи ван на водород

Версията e-Expert Hydrogen може да измине 400 км с едно зареждане

Френският производител Peugeot представи новия си ван e-Expert Hydrogen, който се задвижва със силов агрегат с водородни клетки. От компанията подчертават, че пробегът с едно зареждане на тази версия е над 400 км.

Всъщност, със старта на серийното производство на Peugeot e-Expert Hydrogen се отбелязва излизането на новия автомобилен гигант Stellantis на пазара на водородни ванове. Очаква се, съвсем скоро концернът да пусне още няколко такива модела, с които да се опита да завземе сериозна пазарна ниша.

Въпреки новия тип задвижване, водородният ван на Peugeot запазва обемът на товарното си отделения, както и товароподемността си. Следователно, по параметри той няма да се отличава от версията с двигател с вътрешно горене, както и от тази с електрическо задвижване и ще се предлага в два варианта - стандартен и удължен.

Обемът на товара, които може да носи моделът, е 6,1 куб. метра, а товароподемността е 1100 кг максимум. Водородният ван тегли до 1000 кг, което също го прави доста интересно предложение.

Системата от от водородни горивни елементи се състои основно от електрически двигател, развиващ 136 к.с. и 260 Нм. Друг ключов момент е литиево-йонният акумулатор с капацитет 10,5 кВт/ч. Има и три резервоара, в които се съхраняват 4,4 кг водород. Те се зареждат само за 3 минути. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 15 секунди, а максималната скорост е 130 км/ч.

Peugeot e-Expert Hydrogen първоначално ще се предлага във Франция и Германия от края на 2021 година. Серийното производство ще се осъществява в завода на марката във Валансиен, както и в Рюселхайм, където ще се сглобява идентичен модел на Opel.

Снимки: Peugeot

fallback
  • #12
    Гост ( преди 3 години )
    Разбира се, че е най-доброто, защото говорим за екология, не за КПД, за което ти и идея си нямаш какво представлява. За да смяташ КПД на дадена система, ти трябват много повече неща от КПД на електромотора. Но най-важното е, че нямаш нито литий, нито кобалт, нито флуор, нито нуждата от мегавати за зареждане.
  • #11
    Гост ( преди 3 години )
    Отново плямпаш как краставицата имала 97% вода. Никой никъде не налага електричките заради КПД, а заради екология. Там водородът от електролиза е най-доброто. А ти ако си мислиш, че след като всички минат на електрички, няма да ти шибнат поне левче акциз на тока, жестоко се лъжеш, защото той също е акцизна стока. И само не ми излизай с номера как ще си направиш у вас фотоволтаик, защото дори 5 kW ще ти е почти 20 000 лева, който ще ти зарежда умрялата Тесла поне 20 часа. Хайде спри да се излагаш
  • #10
    Гост ( преди 3 години )
    За електролиза на водата да сте чували? Това е идеята на водорода, след като всички въглищни централи се заменят от ВЕИ и фотоволтаици, тъй като производството на енергия от тях е ограничено в денонощието и не съвпада с пиковете на потребление. Нали електричките ги налагат със забрани именно заради екология, а не заради КПД-та, ускорения и липси на скоростните кутии, за което биете тъпана.
  • #9
    до дежурния кибик ( преди 3 години )
    Водородните коли са електромобили, байно! Вкарваш ток, за да изкараш водород от метан. Пълниш бутилки при -252 градуса и нам си колко стотин атмосфери. После в колата разграждаш водорода, за да изтеглиш ток от него.. Супер къпо, с ниско КПД. И цялата тая галимация за какво? Вместо да заредиш директно с ток навсякъде
  • #8
    КАТ ( преди 3 години )
    Към 05.2021 регистрирани водородни МПС у нас: 0 (нула) броя.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    А производството на водорода, скъпи ми всезнайко, само и единствено вода ли отделя? Или случайно 99% от него се получава от въглеводороди, изпомпани изпод земята, с горене на още въглеводороди? И я виж колко е ефективността на водорода от получането му до изгарянето му в горивната клетка? А като толкова мразиш литиево-йонните батерии, я ми покажи един водороден автомобил без такава?
  • #6
    Гост ( преди 3 години )
    Водородът бил замърсяваща технология и петролното лоби го държало. Ти наистина чупиш ***. защото така и не научи, че горенето на водорода отделя само и единствено вода. Ама то литиево-йонните батерии с кобалта и флуора в тях са чисти като момина сълза, нали?
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Много жалко, че иначе сериозни компании отделят средства за една безсмислена, опасна, нискоефективна, скъпа и замърсяваща технология. Но докато политиците се поддават на петролните лобита, ще е така.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    2, прави ги, ако караш зад някоий ТИР и с 70-80. Ако мойта я карам така (нямам нерви), ще направиа над 1500км. без да заредя. Много ги обичам да ми се отварят по магистрлата и да ми правят ластици - след няма и 5мин им минава и ги минавам като карайпътен камък и след 30с ги губя в огледалата.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    "Тихо , чисто и ритмично " , както казваше един диригент.
fallback
Последни