fallback

21 неща, които изчезнаха от автомобилите ни

От смукача до вентилационното прозорче: днешните млади шофьори дори няма да ги разпознаят

Ако сте родени преди дигиталната ера, вероятно изпитвате лека завист към лекотата, с която младото поколение се оправя със смартфоните, компютрите и мистериозни нови неща като TikTok. Но ролите незабавно ще се разменят, когато синчето или внучето се сдобие с първата си кола - която по правило е на преклонна възраст. Работата е там, че последните две-три десетилетия заличиха много компоненти на автомобила, които преди това бяха неизменна част от него. Ето един списък на 20 такива неща, които днешните начинаещи шофьори дори няма да познаят, когато ги видят за първи път. Плюс едно, което скоро ще има същата съдба.       21 неща, които изчезнаха от автомобилите ни (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #14
    Мунчо ( преди 2 години )
    А дали не изчезват безпроблемни и достъпни автомобили като онези от 199х година?
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре, че не ти плащат, професоре, че още на втория ред ме приспа :D
  • #12
    Ив ( преди 2 години )
    Да,несъмнено сега всичко е по-удобно,ако халхабер не те интересува нищо извън личния комфорт. Огромното предимство на по-опростения живот някога е,че тогава можехме да си правим прости ремонти по колата и така откривахме някои технически "чудеса".Същото и за перални,печки и пр. Да развиваш техническите си умения беше наложително,а и за мнозина - приятно. Изглаждането на мозъчните гънки днес носи странна радост у мнозина, но като цяло напредъка на цивилизацията си има и лоши страни.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Opel astra h, zafira b, vw passat b6 не са точно съвременни модели, шефе. Освен за контингента на Горубляне, разбира се :D
  • #10
    Не е само дачия ( преди 2 години )
    Освен Дачия, Opel astra h, zafira b, vw passat b6 някои техни версии също имат дръжки да отваряне на задните прозорци на вратите !
  • #9
    ИванчУ ( преди 2 години )
    Спонени от едни безвъзвратно отминали времена, в което межу другото няма нищо лошо. Карал съм полски фиат 126 на който стартера беше с жило и лостче до ръчната спирачка и смукача :). Карал съм трабант и вартбург с онези кривите бастуни за скоростите:), лада 2103 (демек жигула) и бяха с почти всички "екстри" описани в статията. Сега е забавно, но тези автомобили си бяха едни истински технически недоразумения :)
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    А помните ли ключ-масата. За младите ще кажа, че това беше бутон, с който се спираше тока в колата.
  • #7
    Titflavi ( преди 2 години )
    Мили спомени, когато карах глоксовете 82г.Идва модата на олдтаймерите, така че тия,, джаджи,, няма да бъдат забравени!
  • #6
    Александър ( преди 2 години )
    Още неща в допълнение:1. Превключване от дълги на къси светлини с крак, въздействайки на бутон на пода на автомобила, отляво на *** на съединителя.2. Превключване на мигачите с малък, къс лост, разположен централно на кормилната колона, зад волана. Москвич 407.3. Пепелник, въртящ се, разположен на централната конзола.И много други забравени вече джаджи...
  • #5
    Щирлиц ( преди 2 години )
    АБС можете да си го пъхнете под възглавницата.
fallback
Последни