fallback

Защо Ferrari и Lamborghini не рекламират по телевизията

Италианските производители залагат на различни стратегии при избора на клиенти

Мнозина вероятно се чудят, защо модни къщи като Hermes и Louis Vuitton нямат телевизионни реклами. Същото се отнася и за два от най-големите конкуренти в автомобилната индустрия - Lamborghini и Ferrari. Дали защото наистина нямат нужда от такава или просто не искат да се продават на „грешните хора“?

Рекламата винаги е била много важна за всяка индустрия, но при производителите на автомобили има компании, които са открили други начини на маркетинг. Ferrari, например, винаги е произвеждал невероятни коли, като си остава една от най-трудно достъпните марки при закупуването на някои специални модели. Те са запазена територия за онези, които имат отношения с бранда от известно време.

Затова и италианската компанията използва техника на продажби с голямо търсене и ниско предлагане. Целта все още е да се създава шум около най-новия модел, така че хората, които искат да си го купят, да могат да се запознаят с марката и да развият връзка с дилъра си, преди името им да попадне в списъка на чакащите.

Във Ferrari са наясно, че клиентите им няма да гледат телевизия или да ровят в Instagram, за да се решат на покупка на нов автомобил. Те правят милиони и могат да си позволят закупуването на Ferrari, но прекарват свободното си време по други начини. Освен това, компанията не желае да рекламира продуктите си на хора, които просто няма да ги оценят.

В същото време, компанията е много придирчива по отношение на имиджа си и скандалът с германският моден дизайнер Филип Плейн, който рекламира новите си маратонки на капака на своето 812 Superfast е доказателство за това. Ferrari заведе и спечели дело, тъй като счита това за нарушаване на имиджа.

Случаи като този обаче изглеждат, сякаш марката губи връзката с реалните си клиенти. Филип Плейн е богат плейбой, който демонстрира именно живота на собственик на Ferrari. Защо тогава компанията е против това, той да рекламира нейните продукти? Отговорът отново е в липсата на реклама - просто италианците искат сами да изберат, кой да бъде видян в техните автомобили.

При конкурента Lamborghini нещата са различни. Там искат хората да показват колите си и така да предизвикват още по-голям интерес. Автомобилите на марката струват стотици хиляди долари (както и тези на Ferrari), но те са насочени към друг тип клиенти. Още от самото начало в Lamborghini са наясно, че трябва да правят щури и крещящо изглеждащи коли, предназначени за хора, търсещи нещо наистина диво и отличаващо се.

Клиентите на марката са напълно съгласни с това. Никой не си купува Lamborghini, защото иска да се наслади на италиански лукс. Купува си го, защото този автомобил изглежда и звучи безумно.

В Lamborghini обаче също не рекламират продуктите си за широката публика. А причината е като при Ferrari - хората, които имат възможност да си купят автомобил на марката, няма как да бъдат повлияни от телевизионна реклама, колкото и впечатляваща да е тя.

Вместо това, италианците остават продуктите им да говорят сами за себе си. В компанията, подобно на Ferrari, са наясно, че са марка, запазена за горните слоеве на обществото. И за да стане неин клиент, съответният човек трябва да изкарва милиони.

fallback
  • #13
    Пропов ( преди 3 години )
    Ако си мислиш , че Ферари , Ламбо, Бугати, Ролс Ройс и компания плащат за статии, объркал си рейса пич. Та те дори за тестове не канят ***. И още - има куп забрани да се публикува инфо за времена на писти и тем подобни сухи данни. Години наред Ролс не обявяваха даже конските сили на колите си. Да си чел някъде за Ферари или Бугати времена на Нюрбургринг?
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Смях в залата, всичко се рекламира , репортажите в специализираните списания и сайтове , да не си мислите че са безплатни
  • #11
    Пропов ( преди 3 години )
    Е причината е повече от ясна. Те нямат нужда да предизвикват интерес към колите си. Интереса го има в пъти повече от нужният.
  • #10
    Ferrari fan до карач ( преди 3 години )
    Bullshit!!Карач ли си шивач ли си не те знам но това дето си писал е пълна тъпня!!
  • #9
    CNAP ( преди 3 години )
    Всъщност поредиците от Need For Speed правят достатъчно добра реклама на двете марки автомобили, ако се замислим.
  • #8
    До 13 ( преди 3 години )
    +1 Мерца е топ колата,но най великата марка винаги ще си остане Черното конче(дори слепия полковник в "Усещане за жена"знаеше коя е топ фигурата в автомобилостроенето..нооо тъй като не мога да си позволя Ферари,карам каквото има демек Алфа :р
  • #7
    Стоян ( преди 3 години )
    До номер 12. Абе селски къде живееш в Италия и къде ги видя тези реклами на Ферари, защото аз съм тук от 1986год.и до сега не съм видял
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам кой би си купил Ламбо пред Ферари.... Някой от Дубай сигурно... Особено последните 10-на години Ферари предлагат абсолютно безкомпромисни автомобили.
  • #5
    Nik ( преди 3 години )
    Пак тъпо заглавие от неграмотен журналист!Ела в Италия да видиш дали не се рекламират пък после пиши! Всеки ден по няколко пъти дори в едната реклама се казва,че може да заявите желан от Вас цвят!За Ферари става въпрос.
  • #4
    Карач ( преди 3 години )
    Добрата стока не се нуждае от реклама! Рекламират се труднопродаваеми ***. Ферари ,си купува тоя дето няма пари за Ламборджини
fallback
Последни