fallback

И притежанието на електромобил се оказва по-скъпо от стандартен модел

Цените в сервиза са два пъти по-високи от тези за кола с бензинов двигател

Електромобилите често се позиционират като превозни средства, чиито експлоатационни разходи са по-ниски от тези на автомобили с двигател с вътрешно горене, но това не е точно така. Изследване на компанията We Predict показва, че през първите 3 месеца след закупуването на кола на ток тя излиза два пъти по-скъпо от стандартен модел.

В проучването са прегледани милиони документи по ремонта и техническото обслужване, за да се изчислят разхода на собственик на електромобил през първите 90 дни след закупуването му. Оказва се, че за кола на ток те са средно 123 долара, докато за модел с бензинов двигател те са 53 долара.

Според резултатите от изследването, резервните части за електромобил струват средно 65 долара, а за бензинова кола - 28 долара. Освен това, за обслужване на електрическа кола се плаща на механик средно 58 долара, а за стандартен модел - 25 долара.

В тези разходи влизат ремонтите по гаранция и обслужване, които се поемат от производителя, така че самият собственик може и да не усети това по джоба си. Още повече, че през първите 3 месеца много малко автомобили влизат в сервиза за каквито и да е ремонти, но въпреки това, сериозната разлика е факт.

Такава има и при автомобилите от премиум-клас, при които разходите за първите 90 дни са 69 долара, докато масовите модели излизат около 33 долара. Както отбелязва Джеймс Дейвис, основател и генерален директор на We Predict, високите цени за ремонт на ранен етап със сигурност водят и до високи ремонти по-късно. А това означава, че влизането на електромобил в сервиза със сигурност ще струва повече на собственика му повече отколкото бензинов модел.

fallback
  • #17
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Айдеее... още една електрофилска опорка даде на късо :)
  • #16
    Фен ( преди 2 години )
    Навлизането на електромобилите и хибридите е чудесен повод автопроизводителите (респективно сервизите) да надуят яко цените. Който не вярва, нека почака и да види в отчетите в края на годината как радостно ще отчитат увеличение на приходите и печалбите!
  • #15
    КАУНЯ ОТ АСКИУ ( преди 2 години )
    Пълненето на нета с всякъкви идиотии за електромобили няма да накарат бългърина да ги кара още по малко да ги купува. Електромобила подобно на Ферари е кола за престиж,гъзърия като понародно му казват, а не за работа ,превоз и т.н. Каквито и сметки да правите сметката не излиза. Основната разлика на ЛМПС от обществения транспорт се нарича СВОБОДА. Тоест ти решаваш кога и къде ще ходиш на момента. Това при електичката го няма.Предварително трябва да си сметнал километри, зареждания и т.н.
  • #14
    12345 ( преди 2 години )
    Не знам от къде дойдоха тези разходи за резервни части при покупката на нов автомобил, на всичкото отгоре и до третия месец.Каквото и да напишете в подкрепа на ДВГ-то, след десетина години няма да се продават вече. Мислете за водородните превозни средства, там е бъдещето.
  • #13
    bbbmhhrhdhd ( преди 2 години )
    Нали не си въобразявате, че някой иска да направи ел. колите евтини, удобни и масови?!? Голямата цел е да се намали личният транспорт, а впоследствие и ликвидирането му... а и основната пречка за автономните коли са хората...
  • #12
    К ( преди 2 години )
    Все едно да кажеш, че лътър водка е по-полезен от лътър вода. Колкото и да лобира петролната мафия много хора ще разберет, колко по-добри, евтини за подръжка и притежаване са ел. колите.
  • #11
    Ахаха до 15 ( преди 2 години )
    Тук разбрах, че в Норвегия е само жега и за това ги купуват там много!
  • #10
    До ел.фенчетата ( преди 2 години )
    Ми хайде купувайте си тесли какво чакате още .....Щом е по изгодно на първоначална цена и за сервиз и резервни части (както твърдите) ....А приказките за почти безплатния ток са пълна утопия...И интересно пред 18 етажен блок как биха зареждали всички собственици на електрокари при положение че и в момента няма как всички да спрат пред блока ? Да не говорим за претоварването на кварталния трафопост ? А в центъра на града ?А при студ сняг особено проливен дъжд..С тея стърчащи кабели на в ...
  • #9
    До 7 ( преди 2 години )
    Преди покупка се мисли. Ако до вас има само 22 kW AC станция (най-масовите), или си взимаш Zoe с 22 kW бордово зарядно, или ходиш да зареждаш на бързозарядните DC като 6х50kW на Василеви Плаза. Ама че ще стоиш там половин час - а колко стоиш пред сервиза - дни. Колко работиш за части, гориво, консумативи и ремонти - седмици и месеци. Мислене, мислене требва! - казал Хенри Форд.
  • #8
    КОНСТАНТИННОВ ( преди 2 години )
    КОЛАТА МИ Е 200ЕГ. Е2.7 СДИ. ДО СЕГА ДАМО СМЕНЯМ МАСЛО,ФИЛТРИ И НАКЛАДКИ.НОВИТЕ ЮОДЕЛИ ДА ДОБРИ САМО ПЪРВИТЕ 3Г
fallback
Последни