На хартия Mercedes-AMG C 63 S Coupe безспорно е по-бърз от Lexus RC F, но какво се случва, ако двата спортни модела бъдат изправени един срещу друг в студени и влажни условия? На този въпрос се опитва да отговори екипът на MotorMag, който организира надпревара между двете коли за ускорение на права отсечка.
Идеята на теста е да се постави фокус върху ефективността на гумите при студено и влажно време. В случая, Mercedes-AMG C63 S Coupe използва фокусираните върху максимална ефективност Michelin Pilot Super Sport, докато Lexus RC F е качен на Michelin Pilot Sport 4S, които не са толкова добри на сухо, но се представят отлично на мокра настилка.
Разликата в качеството на гумите би трябвало да бъде компенсирана от мощността. Lexus RC F се задвижва от 5,0-литров атмосферен V8, развиващ 472 к.с. и 525 Нм, докато Mercedes-AMG C63 S Coupe разчита на 4,0-литров V8 с две турбини. Мощността на мотора е 503 к.с. и 700 Нм. И двата модела са със задно предаване.
В първото състезание Lexus се справя доста по-ефективно от съперника си, който се бори за по-добро сцепление на старта. В края на отсечката купето на Mercedes-AMG намалява изоставането си, но губи надпреварата.
Второто състезание завършва по същия начин, като резултатите сочат, че победителят е постигнал ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди и е изминал 1/4-миля за 13,3 секунди. На модела на Mercedes му трябват 5,7 секунди за ускорение и 13,6 секунди за изминаване на разстоянието.
Снимка и видео: MotorMag