Главният изпълнителен директор на Daimler - Ола Калениус, обяви, че германският концерн, част от който е Mercedes-Benz, изпреварва плановете си за електрификация. Те предвиждат елиминиране на двигателя с вътрешно горене през 2039 година, но това може да стане и по-рано.
Пред The Financial Times изпълнителният директор на автомобилния гигант разкрива, че голямото търсене на електрически модели на Mercedes е насърчило преминаването към производство на електромобили. Въпреки това, компанията няма да спре производството на бензинови и дизелови модели, като ще използва парите от техните продажби за финансиране на електрическото бъдеще.
Откакто е начело на Daimler, Калениус отблизо следи разработката на електрическия флагмана на Mercedes-Benz - седана EQS. "Първото луксозно превозно средство с електрическо задвижване", както в компанията определят този модел, трябва да се превърне в алтернатива на S-Class. Според Калениус, няма как да се определи точна дата за пълен отказ от двигателите с вътрешно горене, като това ще става постепенно, благодарение на регулаторния натиск, съчетан с намаляване на стойността на батериите и динамиката на пазара.
Към момента продажбите на електрически автомобили набират стабилна скорост, като Mercedes е продал 16 000 електромобила и 43 000 хибрида (плъг-ин) през първото тримесечие на 2021 година, което е 10% от глобалния резултат на марката. Електрификацията обаче поставя на дневен ред въпроса с работните места, които ще трябва значително да бъдат намалени.
Това признава и самият Калениус, като посочва, че за производството на електрически превозни средства са нужни много по-малко работници, отколкото за автомобили с двигатели с вътрешно горене. Шефът на Daimler допълва, че германските производители на автомобили ще трябва да проведат "честен разговор за работните места", което може да се окаже проблем.
Според агенция Autonews Europe, преходът към електромобили ще остави много хора от автомобилната индустрия без работа. По изчисления на института IFO, преминаването към производство на електрически превозни средства само до 2025 година ще наложи съкращаването на повече от 100 000 работни места.
Снимки: Daimler