IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Може ли нов тип масло да отложи ремонта на двигателя?

Този подход е полезен в някои ситуации, като удължава живота на мотора

Фразата "моторът започна на гори масло" рисува стандартна картина в главата на повечето шофьори. На нея по време на движение зад автомобила излиза син пушек с характерен мирис на горящо масло, а на водача му се налага да долива смазка на всеки 1000 км. Ясно е, че без ремонт на двигателя няма да се мине, но понякога той може да бъде отложен, като се сипе различно масло, което донякъде да компенсира повишения разхода.


масло двигател


Основната причина за увеличения разход на масло в двигателя е естественото износване на цилиндрите и буталата заради големия пробег на машините или нейното експлоатиране в тежки условия. Но преди човек да се хване за главата и да започне да пресмята бъдещите немалки разходи по основния ремонт на двигателя, трябва да се убеди, че проблемът не е причинен от нещо друго.

Понякога увеличеният разход на гориво се дължи на банален теч или на увреждане на уплътненията на цилиндрите. Ако обаче подобни причини за увеличения разход на масло не бъдат установени, е време за избор на нов лубрикант. Какъвто и да е той, няма да отстрани напълно повишения разход, но поне ще го намали и така ремонтът ще бъде отложен. Някои хора го правят, за да могат да продадат автомобила си по-лесно, например.


масло двигател


Започвайки с избора на смазка, която ще се справи с тази задача, трябва да се изучи инструкцията за експлоатация на автомобила, предоставена от производителя. В нея би трябвало да е указан диапазона на характеристиките на маслото, подходящи за съответното превозно средство. А основното правило в случая е да се премине към масло в по-висок вискозитет.

Ясно е, че ако се търси по-голяма плътност, то тогава в двигателя може веднага да се сипе минерално масло. Работата е там, че то "работи" не само в цилиндрите, но в други триещи се части на мотора. Затова и минералното масло може да не помогне на много от силовите агрегати, произведени през последното десетилетие. А в случая се търси не само създаване на максимално дебел слой смазка между пръстените на буталата и стените на цилиндрите, с който да се компенсират поне частично празнините, причинени от износването.


масло двигател


Трябва също така този слой масло да бъде достатъчно дебел, за да не се допускане триене на металните части в двигателя. А за тази цел най-подходящи са синтетичните моторни масла, като в случая трябва да се избере такова с по-висок вискозитет. Например, ако досега е използвано масло 5W30, може да се мине на 5W40 или, например, на полусинтетично 10W40, което е особено полезно за по-тежките случаи.

Тук на помощ отново идва автомобилният производител, който препоръчва съответните масло за автомобили с по-голям пробег и съответно с по-голямо износване на двигателя. А в неговите характеристики са включени и добавките, които би трябвало да осигурят по-дълъг живот на мотора дори при износване.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 3 седмици )
    Подсказвам.Какво знаете за тонерите на лазерните принтери. Рецептата е две супени лъжици на 4 литра масло. Хайде със здраве.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    С колелото ( преди 3 седмици )
    Защо бе този Здравко не се позачете малко какво е нисък и висок вискозитет...така статията щеше да има смисъл
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    АСД ( преди 3 седмици )
    Първо се сменя маслото, после се слага добавка, която се отлага по нагретите части. Така двигателя може да изкара още 10к кил .
  • #4
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Захари Петров ( преди 3 седмици )
    Поредната неграмотно написана простотия от Петър Захариев
  • #3
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Почти ( преди 3 седмици )
    Принципно ремонт на двигателя не се прави, взима се друг от моргата. Ако смениш всичко ще ти се пререве.
  • #2
    16 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Затова следващата ми кола ще е електричка, че ми е писнало от такива глупости и майсторчета. То не са масълца, добавки, ремъчеца, ролки, турбота, катализатори, дпф филтри...
  • #1
    23 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 4 седмици )
    В повечето случай, всичко описано в статията вече е направено в "автокъщата", за да се закрепи колата и да се продаде на клиента, та той после да влезе в разходи. Наистина не мога да разбера този начин на правене на "бизнес". Има и коректни автокъщи, но и те страдат покрай останалите. Резултата е че който може да си позволи нов автомобил си купува такъв, а който не може купува, от частно лице закупена в БГ или от mobile.de ;)))