fallback

Renault се връща към неуспешен експеримент

Провалът на проект за замяната на батерията на електромобила не е отказал французите

Шефът на Renault - Лука де Мео, е наредил на инженерите на компанията да започнат разработка на система за бърза смяна на батериите на електромобилите, тъй като вижда редица приемущества в тази технология, съобщава Financial Times.

Преди 10 години Renault работеше по подобен проект с американо-израелската компания Better Place, но тогава не се получи нищо. Планът предвиждаше производството на 100 000 електрически седана Renault Fluence Z.E., чийто изхабени батерии да се сменят с нови за по-малко от 5 минути на специални станции.

Пилотните проекти бяха стартирани в Израел и Дания, но през 2013 година Better Place фалира, след като не успя да намери пари за развитие. До този момент Renault беше успял да продаде по-малко от 1000 бройки от Renault Fluence Z.E. Седанът се оказа ненужен вероятно заради слабите си характеристики - батерията с капацитет 22 кВт/ч осигуряваше пробег от 185 км по цикъла NEDC, което в действително означава максимум 100 км. И дори със смяна на батерията на специална станция, няма как да се стигне далеч.

Според Лука де Мео, който застана начело на Renault през миналата година, системата със смяна на батериите не е толкова начин за увеличаване на пробега, а е отлично бизнес-предложение. Ако то се реализира, компанията ще продава електромобилите отделно от батериите, които при новата схема ще се дават под наем. Така стартовата цена на колите на ток ще бъде намалена радикално.

Впрочем, в Renault отдавна работят по схемата с продажба на електромобили, чиито батерии се дават под наем. А схемата с верига от обекти, на които акумулаторът ще се сменя бързо и клиентът ще продължава своя път, ще позволи на компанията да реализира и по-големи печалби.

Подобна система обаче крие и рискова, тъй като тя ще може да се обслужват само електромобили от една марка. В случая, към Renault може да се присъединят и партньорите в алианса Nissan и Mitsubishi, но дори и с тяхна помощ трудно може да се осигури икономическа ефективност от глобална мрежа за смяна на батериите.

Всичко това засега е само идея, като не е взето окончателно решение за нейното прилагане на практика. Обсъжда се възможността, тя са бъде реализирана само за отделни модели и пазари, а не по цял свят.

Снимки: Renault

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Батерии под наем изглежда е правилната стратегия, предвид състоянието на 6-7 годишните батерии - 15-20% намален капацитет, скорост на зареждане намалена наполовина.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Китайската премиум компания НИО е най-напред и има стотици патенти. Всичките им модели са със смяна. Топ големи батерии и смяна за под 2мин. Наскоро сключиха и договор със Синопек- гигант с над 30к бензиностанции в Китай. Ще правят заедно пунктове за смяна на батерии на всяка бензиностанция. Тесла се провали като Рено в опитите за тази технология. Китай са номер едно в Ел колите в момента.
fallback
Последни