fallback

Renault се връща към неуспешен експеримент

Провалът на проект за замяната на батерията на електромобила не е отказал французите

Шефът на Renault - Лука де Мео, е наредил на инженерите на компанията да започнат разработка на система за бърза смяна на батериите на електромобилите, тъй като вижда редица приемущества в тази технология, съобщава Financial Times.

Преди 10 години Renault работеше по подобен проект с американо-израелската компания Better Place, но тогава не се получи нищо. Планът предвиждаше производството на 100 000 електрически седана Renault Fluence Z.E., чийто изхабени батерии да се сменят с нови за по-малко от 5 минути на специални станции.

Пилотните проекти бяха стартирани в Израел и Дания, но през 2013 година Better Place фалира, след като не успя да намери пари за развитие. До този момент Renault беше успял да продаде по-малко от 1000 бройки от Renault Fluence Z.E. Седанът се оказа ненужен вероятно заради слабите си характеристики - батерията с капацитет 22 кВт/ч осигуряваше пробег от 185 км по цикъла NEDC, което в действително означава максимум 100 км. И дори със смяна на батерията на специална станция, няма как да се стигне далеч.

Според Лука де Мео, който застана начело на Renault през миналата година, системата със смяна на батериите не е толкова начин за увеличаване на пробега, а е отлично бизнес-предложение. Ако то се реализира, компанията ще продава електромобилите отделно от батериите, които при новата схема ще се дават под наем. Така стартовата цена на колите на ток ще бъде намалена радикално.

Впрочем, в Renault отдавна работят по схемата с продажба на електромобили, чиито батерии се дават под наем. А схемата с верига от обекти, на които акумулаторът ще се сменя бързо и клиентът ще продължава своя път, ще позволи на компанията да реализира и по-големи печалби.

Подобна система обаче крие и рискова, тъй като тя ще може да се обслужват само електромобили от една марка. В случая, към Renault може да се присъединят и партньорите в алианса Nissan и Mitsubishi, но дори и с тяхна помощ трудно може да се осигури икономическа ефективност от глобална мрежа за смяна на батериите.

Всичко това засега е само идея, като не е взето окончателно решение за нейното прилагане на практика. Обсъжда се възможността, тя са бъде реализирана само за отделни модели и пазари, а не по цял свят.

Снимки: Renault

fallback
  • #12
    Крис ( преди 2 години )
    Идеята е да се плаща наем за батерията. И да си зависим дългосрочно от определена марка. Това е разписано в стратегията на рено.
  • #11
    Настоящето ( преди 2 години )
    Батерията с твърд електролит, годна за промишлено производство, вече е факт, дело на проф. Ли Шин от Харвард. Може да бъде зареждана и разреждана минимум 10 000 пъти, без да загуби капацитет. 100% зареждане до 20 минути. В момента текат патентни процедури. Факт са и конопените батерии. Създава се подобен на графен материал от отпадъчни конопени влакна за една хилядна от цената. 8 пъти по-мощни от литиевите!
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    По-бързо ще има, отколкото ще отнеме да се изгради огромна и скъпоструваща мрежа от станции за подмяна на 10 големи производителя.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Nio били най-напред. Затова ли Тесла държи 25% от световния пазар, на второ и трето са SAIC и VW? Nio дори не са в топ 5.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Какъв влак те тресе? Автомобилът, дори с огромните данъци и акцизи в ЕС е най-евтиният транспорт при поне двама пътници в купето, и единственият от тип точка-до-точка. Високоскоростните влакове струват колкото самолет. Едно семейство - 1000 евро. С кола е 100 евро.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Късогледа идея. След броени години технологиите ще позволяват достатъчен пробег и бързо зареждане, така че никой няма да си и помисля за замяна на батерията. Милиарди инвестиции в станции за подмяна ще отидат на вятъра. А колите с подобна възможност ще са по-тежки, по-неефективни и ще имат по-малък капацитет от аналогична кола с вградена батерия. Тесла се отказа именно поради тези причини, а не защото "не е успяла".
  • #6
    Че то ... ( преди 2 години )
    рено кога е имал успешен проект?
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Какви глупости ще правят хората за пари вместо да се качат на някой високоскоростен влак и да отидат където си искат без губене на време
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Електрическата кола няма как да бие двг.Защотокато си заредиш резервоара и го оставиш и след 5 месеца си палиш и потегляш а с електричката имаш разряд итрябва нон стоп да е включена а кой плаща тоя ток.
  • #3
    sameman ( преди 2 години )
    Toчно така, NIO скоро, ще стъпят на европейският и северноамериканския пазар. Много хора не познават тук марката, но цялата им концепция е гениална! Ще издухат масово конглокенцията. И ако имате съмнения в тази компания, е хубаво да знаете, че китайската държава притежава не малко проценти в NIO.
fallback
Последни