Компанията Maserati е в процес на основен ремонт, тъй като концернът Stellantis планира да освежи цялата си гама и да добави нови модели в нея. Следващата премиера на италианска марка е на кросоувъра Grecale, на който се разчита да донесе основните приходи, но не по-малко важна е суперколата MC20, представена през миналата година.
Разработеният от нулата модела трябва да докаже, че компанията все още може да прави високоефективни автомобили. От Maserati предоставиха колата на екипа на списанието Motorsport, който я тества за ускорение на права отсечка.
Под капака на MC20 е поставен туин-турбо V6 двигател, който изстрелва колата до 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди и до 200 км/ч за 8,8 секунди. Такива са и заводските показатели, съобщени от Maserati, като те се отнасят за версията за Европа, оборудвана с бензинов филтър за твърди частици. На други пазари, където екологичните стандарти не са толкова строги, автомобилът би трябвало да се справя още по-впечатляващо.
Предстои излизането на още две версии на MC20 - кабриолет и изцяло електрическа, но те ще бъдат по-тежки от лекото купе (1500 кг). Все пак модификацията на ток вероятно ще е още по-бърза при ускорение, тъй като при електрически коли въртящият момент е на разположение на водача моментално при стартиране.
Снимка и видео: Motorsport