В адаптирането на даден автомобилен модел според спецификите на определени пазари няма нищо необичайно. Светът е толкова многостранен и разнообразен, че различни козметични и технологични промени, както и заигравки с името на една кола са си в реда на нещата.
Но когато опрем до автомобилния пазар в Китай, нещата стават много по-сериозни и определено излизат от рамките. По пътищата на Поднебесната империя може да видите немалко уникални модификации на някои от най-популярните европейски модели (предимно седани), които са обединени от едно нещо: удължената колесна база.
Разбира се, добре е да внесем малко допълнителна яснота: тук не става въпрос за много скъпи и луксозни "статусни" автомобили. Защото удължени версии на Rolls-Royce, Bentley, Range Rover и дори топлимузините на "германската тройка" се продават по цял свят. Става въпрос за доста по-масови и достъпни машини, чиито удължени версии могат да предизвикат отвращение във всеки автомобилен фен, но в Китай са много търсени и са умерен начин за демонстриране на статус, без да се дразни партията-майка. Нека ви разкажем за най-популярните подобни предложения:
10 популярни автомобила, специално удължени за Китай (ГАЛЕРИЯ)
Нека започнем с най-малко зашеметяващия „пациент“: все пак може да се съгласим, че увеличаването на междуосието на "петицата" малко или много може да се счита за разумно. Все пак, първокласният бизнес седан от Е-сегмента не би пострадал от още малко място за коленете на задните пасажери.
Но има един интересен нюанс: увеличаването на междуосието със 130 мм не просто направи баварската машина по-удобна и просторна. След като разстоянието между осите стана 3108 мм, китайската Series 5 с индекс G38 задмина по този показател късата Седма серия (3070 мм). Но пък, щом клиентите търсят това, явно няма проблем да се наруши йерархията в моделната гама.