fallback

Как да разберем, че бензиновата помпа е повредена?

Тези сиптоми могат да ви подскажат за проблеми в този важен агрегат

Почти всички съвременни автомобили са оборудвани с електронни горивни помпи. Повредата на някои от техните елементи може да доведе до сериозни неприятности по време на пътуване - двигателят спира да работи правилно и дори може да изгасне. Съответно, водачът на автомобила се превръща в заложник на сериозен проблем и затова е добре да знае, как може да го предотврати.

На първо място, шофьорът трябва да бъде наясно, какво представлява бензиновата помпа. Този елемент е нужен за подаване на горивото, което се намира в резервоара. Това обаче не е единствената му задача. В съвременните системи той отговаря и за налягането в горивната система, което също е много важно за работоспособността на силовия агрегат.

При някои превозни средства има не една, а няколко горивни помпи. Едната винаги е в резервоара, като именно тя отговаря за подаването на гориво, докато втората поддържа налягането в горивната магистрала. Основната задача на двете е именно - подаване на определено количество гориво и поддържане на оптимално налягане в цялата система.

Самите бензинови помпи са няколко вида. През 70-те години, когато най-разпространени са автомобилите с карбуратор, те се оборудвани с механична помпа. Тя се поставя в мотора, като с натискане на лостче се впръсква горивото в карбуратора. Системата обаче има един сериозен недостатък - ниското налягане. С появяването на инжекторите (дюзите) на мотора тази помпи изчезват и са заменени от високопроизвоздителни електрически агрегати.

Признаци за повреда на бензиновата помпа

За да може да поддържа постоянно налягане в горивната система, електрическата помпа се активира винаги, когато е включено запалването. В случая от нейната работа зависи и правилното подаване на гориво. Щом шофьорът седне зад волана и завърти ключа за запалване, помпата веднага започва да работи. Съответно, при изключване на мотора помпата също спира.

Ако в горивната система има оптимално налягане, може да се дозира подаването на гориво във всеки цилиндър. В нужния момент блокът за управление на двигателя подава сигнал до определената дюза, чийто клапан се отваря за кратък период от време. В това положение в горивната камера влиза горивото.

Падане на мощността на двигателя

Затова и първият симптом на повредена горивна помпа е именно падане на мощността на двигателя. Автомобилът престава да реагира на натискане на педала на газта, което показва, че налягането в системата не е достатъчно. Помпата може да продължи да работи още дори в това състояние, но тя не осигурява нужното налягане.

Повишаване на разхода и прегряване

Ако водачът забележи, че внезапно автомобилът му започва да харчи повече гориво от обикновено, това също може да се дължи на повреда в помпата. Просто тя подава повече бензин от необходимото, като това може да доведе не само до увеличен разход, но и до прегряване на самия двигател.

Поява на вибрации

Вторият симптом е появата на вибрации в двигателя. Оборотите може да бъдат нестабилни именно заради недостиг на гориво, като този проблем обикновено възниква при нарушение на електрическите контакти или износване на някои компоненти на самата помпа.

Промяна на шума на двигателя

Третият признак за повреда на горивната помпа е промяна на шума, издаван от двигателя. Това може да бъде усетено, докато моторът загрява, а колата стои на едно място. Първоначално шумът се променя непрекъснато, но след като двигателят достигне работна температура, той се нормализира. Това е най-ранния стадий на появяващ се проблем.

Неправомерно ускорение

Ако количеството на подаваното гориво в двигателя не се регулира правилно от горивната помпа, то автомобилът може внезапно да ускори, без шофьорът да е искал това. Причината е подаването на повече гориво от необходимото.

Поява на шум от резервоара

Много шофьори пренебрегват бръмченето от бензиновата помпа, което се появява след стартиране на двигателя, но то показва за сериозен проблем в горивната система. Най-често това се случва при автомобили, на които е поставена газова уредба.

Трудно стартиране на двигателя

Последният признак, че бензиновата помпа е заминала, е трудното стартиране на двигателя. Това е последният стадий и той изисква бързо решаване на проблема. В случая при запалване на двигателя се налага чести и повече на брой завъртания на стартера. Ако помпата не работи, тя не изпраща гориво към двигателя и съответно той не може да започне работа.

fallback
  • #5
    TSI ( преди 3 години )
    То не било компютри ами компоти!!
  • #4
    Габдулла ( преди 3 години )
    След тая статия станах разноглед.
  • #3
    Митко1бейби ( преди 3 години )
    2 години с помпа за 40лв. Няма да ви кажа чалъма.
  • #2
    Венцислав ( преди 3 години )
    Ей Захариев,каква е тая снимка на Коман Реал система,и после говорите за бензин
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Като дадох на контакт и не се чу "бжжжж" откъм багажника викам си "яснооо". Айде 50лв за помпа и пак в играта.
fallback
Последни