fallback

Skoda Octavia най-накрая получи версия Sportline

За първи път за тази версия е предвиден двигател 2.0 TSI със 190 конски сили

Флагманът Superb беше първата Skoda, която версия Sportline през 2015 година, а след това тя се появи на кросоувърите Kodiaq, Karoq и Enyiaq iV. Сега идва и ред и на най-популярния модел на марката - Octavia, да се обзаведе с това ниво на оборудване.

Черните дизайнерски елементи по каросерията отделят визуално Octavia Sportline, която получава и малък заден спойлер при версията лифтбек. Ще се предлага и комби, като и то ще получи 17-цолови джанти в стандартния вариант. Срещу доплащане се предлагат 18- и 19-цолови колела, които са разработени специално за тази версия.

Интериорът на автомобила повтаря до голяма степен този на нивото на оборудване Style, но са добавени черни декоративни ленти, както и спортни седалки с подглавници. Воланът е украсен с лого Sportline, а праговете на предните врати имат надпис Octavia. В стандартното оборудване влиза и USB-C порт, вграден в огледалото за обратно виждане, за да улесни шофьора, ако реши да свърже видеокамера.

Версията Sportline на Octavia се предлага с огромен избор от задвижващи агрегати - бензинови, дизелови, на природен газ и хибриди (меки и зареждащи се). В зависимост от избора на двигател, той може да се съчетае с 6-степенна механична или 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.

Голямата новост сред двигателите е моторът 2.0 TSI с мощност 190 к.с. Той се предлагаше в края на жизнения цикъл на миналото поколение на Octavia, когато замени стария 1.8 TSI, но едва сега ще бъде достъпен и за четвъртото поколение на модела. Двигателят се съчетава само със задвижване на четирите колела и DSG-трансмисия.

Лифтбекът при новата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди, като максималната скорост е 230 км/ч. Показателите на комбито не се разкриват поне към момента.

Срещу допълнително заплащане Octavia Sportline може да бъде поръчана със система DCC Dynamic Chassis Control, която предлага не по-малко от 15 настройки на амортисьорите - от комфортни до спортни. Централната въздушна възглавница между предните седалки също се заплаща допълнително, както и асистентът за избягване на сблъсък, асистентът при завъртане и асистентът за защита на хората в колата при преобръщане.

След включването на Sportline, в гамата на Octavia липсва единствено най-луксозното изпълнение Laurin & Klement, но е въпрос на време и той да бъде добавен.

Снимки: Skoda

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Октавия не е това, което беше. Същото се отнася и до голф. Моделната гама се разшири и много потребители се насочват вместо към октавия към камик, карок или скала.
  • #5
    raiders ( преди 3 години )
    Хубава е новата Октавия, но цените за мен са високи, а и като допълнително сложим недоразумението 3 цилиндъра и .псевдо евро-еко норми ми нагарча вече и присвивам очи.
  • #4
    Кико ( преди 3 години )
    До #4Специално при Шкода Октавия 4 решетката е пластмасова имитация на хром. За мен не стои добре. Прекалена показност подчертава. Вече в черен цвят определено е по-добро дизайнерско решение.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    А съединителят дали ще издържи до 30000 километра? За една Октавия от 2020 питам?
  • #2
    Кико ( преди 3 години )
    Евала за точно тази версия!Взех си една от последните бройки Октавия Комби 3 през март 2020, точно същия цвят Racing Blue, пакет Vision. Чудих се за новата Октавия 4, но не ми харесваше промяната в дизайна особено с масивната "хромирана" решетка, волана с две спици, таблета стърчащ на таблото, че и фаровете.Сега обаче с тази версия Sportline е "друга бира". Racing blue цвят с черна линия - решетка, лайсни - КРАСОТА!
  • #1
    До 1 ( преди 3 години )
    Че защо да са били кашони Октавия винаги е била приличен модел
fallback
Последни