IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са най-печелившите и най-губещите автомобилни компании?

От 8 млрд. евро на червено до 15 милиарда чиста печалба: резултатите от 2020 варират драстично

Мнозинството хора имат доста ясна представа кои са най-големите автомобилни производители. Но кои са най-печелившите? И има ли това значение за крайния купувач? Логично е, че компания, която е на загуба и има материални затруднения, трудно може да отделя средства за развойна дейност или за повишаване на качеството - и затова трябва да подхождаме към нейните модели с внимание.
 
   
Volkswagen, склад, ID.3
  
   
От друга страна, и гоненето на висок марж на печалбата невинаги е в интерес на клиента - в края на краищата то се постига, като в автомобилите се влага малко  като материали, труд и нови технологии, а за сметка на това се увеличава цената им.

Така че е трудно да се определи точно връзката между финансовото състояние на една компания и качеството на автомобилите й. Но все пак това е информация, която е полезно да се знае. Затова Automedia.bg се порови във финансовите отчети, за да установи кой производител в каква кондиция е в началото на 2021 година. Класацията ни обхваща компаниите с глобален обхват и пренебрегва няколко китайски производителя, които съвсем скоро ще са равноправни конкуренти на традиционните имена. Фокусирали сме се върху фирмите в масовия сегмент, като сме добавили Ferrari, като база за сравнение със свръхлуксозния сегмент, и Tesla, като символ и лидер на новата вълна производители на електромобили.
  
   
Най-печелившите производители през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #68
    2 rate up comment 1 rate down comment
    смешки ( преди 3 дни )
    Колега, губим си времето с тоя юнак. Ще говорим пак като тесла започнат да произвеждат по 10 млн. коли годишно.
  • #67
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 64 ( преди 4 дни )
    Пак нищо не си разбрал. Този octovalve не е част от термопомпата. Термопомпата е част от системата която управлява octovalve. Чукни octovalve в google и намери нещо различно от Тесла? Това е термален мениджмънт, който управлява потоците топлина между радиатора в бронята, радиаторчето на парното, масленото охлаждане на всеки един от двигателите и неговата трансмисия, електрическия нагревател, водното охлаждане на батерията, и още няколко топлообменника. Работи и без включена термопомпа.
  • #66
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    За оня Мънро дето преди деня на батерията твърдеше че Илонката щял да извади батерии с твърд електролит ли става въпрос? Ха-ха, ясен ми е.
  • #65
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дрън-дрън ( преди 4 дни )
    Всички останали ползват стандартния четирипътен клапан. Ако въобще си изгледам клипа на Мънро, единствените които досега са ползвали подобен клапан са BMW в някакъв екзотичен модел от няколко бройки и той е поне 20 пъти по-голям като размер в сравнение с този на Тесла. И въобще знаеш ли за какво служи този клапан?
  • #64
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Всяка термо помпа има "октовалв", само тези на Тесла са го направили маркетингов инструмент. Апоропо, термопомпата на Приус е разработка на Тойота и Дензо (основен доставчик на Тойота).
  • #63
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    До 62 шприцмонитора съвсем не се ползва само от немци, освен това дава разпределение по разход и ако беше както казваш щеше да има 2 отделни пика - един за немци, другият за не-немци. Само че такова нещо няма. Теслите са просто въздух под налягане и пропагандни партенки. Това е положението. Като сте големи фенове - купете си и ще се убедите сами.
  • #62
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 56 ( преди 4 дни )
    Хайде стига с този spritmonitor. Това е немски сайт за споделяне на разхода на гориво. Чукни в ютуб Tesla German autobahn изгледай клиповете и кажи има ли някой на който да се движат с под 200 км в час? Хайде потърси същото но за Hyundai kona? Да ти припомням ли че максималната и скорост е 160 километра в час, при 260 за Tesla? При разлика в скоростта от 100 километра в час, не мислиш ли, че трябва да има и разлика в разхода за километър?
  • #61
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Термопомпа ( преди 4 дни )
    Никой дотук не позна верният резултат по отношение на термопомпата. Самата термопомпа не е нищо особено и вероятно е стандартна термопомпа от външен доставчик. Интересното идва след нея така наречения tesla octovalve. Потърсете го в google, най-добре в клиповете за да разберете как работи. Този 8 пътен клапан, който определя пътя на охлаждането и отоплението сам по себе си повишава пробегът с 10%, без да се променя абсолютно нищо по автомобила, включително батерията.
  • #60
    0 rate up comment 1 rate down comment
    смешки ( преди 4 дни )
    Линковете ги изтриха, но и сам можеш да погледнеш къде какво пише. Ev-database.org примерно
  • #59
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Ми дай да ги видим тия данни. Да не е окаже че са от бъдещето пак. И каква термопомпа имали Тесла преди? Тази от 2020-та им е първата. Допреди това се подгряваха с бързовари.