fallback

Годишните технически прегледи поскъпват заради еко-стикер

Той ще има чип и ще показва екологичната група на автомобила

Всички автомобили, които успешно преминат годишния си технически преглед (ГТП) след 12 юли, ще получават нов вид стикери. С тях те ще удостоверяват както техническата изправност на моторното превозно средство, както и и неговата екологична група, обясни пред Радио София директорът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация“ (ИААА) Бойко Рановски.

Промяната ще засегне леките и товарни автомобили с тегло до 3,5 тона. В стикера ще бъде вграден чип с допълнителна информация за превозното средство. Това ще позволи по-лесно в София, както и в други големи градове и общини, в дни със замърсен атмосферен въздух, да може да се налагат ограничения за движение в определени зони на коли с по-ниска екологична категория.

Групата се определя в зависимост от отделяните по време на ГТП емисии (на дизеловите се измерва димността), годината на производство или еконормата на МПС. При монтирана газова уредба се проверява и тя. Общо екологичните групи са 5 на брой, като в петата са електрическите и хибридните, най-малко замърсяващите автомобили", обясни Рановски.

До края на годината ще има пряка връзка (в реално време) между компютрите на пунктовете за ГТП с информационната система на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация.

"Идеята и целта са свързани с намерението техническата изправност и екологичната група на проверявания автомобил да бъдат определяни от системата. Така ще се намали възможността за злоупотреба в самия пункт за ГТП", обясни още Бойко Рановски.

Снимка: архив "Булфото"

fallback
  • #10
    gog ( преди 3 години )
    Да дават както в Румъния по 10000 евро помощ за закупуване на елктромобил , и веднага си взимам електрическата дачия за 5000 евро и готово , то е си е измислено отдавна.Сигурно ако го направят в България ще е по начина давам ти 10к ти ми връщаш 5 и сме готови.хаха
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Кой има полза ли?Този, който ще печата новите стикери - фирма Демакс. Собстеникът е депутата от БСП - Петър Кънев
  • #8
    т345 ( преди 3 години )
    Единият проект бе във фабриката на Мерцедес в Щутгарт. Висяхме в задръствания по 45 минути преди и след работа. Не мопже да се усети никакъв мирис на замърсен въздух, горива, масла и др. под. дори и при отворени прозорци през лятото. Като се върнах тук ми се гадеше от смрадта. Вече живеем в най-замърсената градска среда в света заради бракувани *** продавани като нов внос.
  • #7
    т345 ( преди 3 години )
    Отдавна трябваше да започнат различни политики, които да направят така, че да е ужасно скъпо да караш 20 годишни бракувани *** изнесени като бракувани автомобили за скрап. Няколко пъти ми се е случвало да видя как разтоварват пратки 10-годишни бракувани *** купени по 500 евро бройката. Цената е написана на предното стъкло с много големи цифри. После ги лъскат и им слагат цени между 10 000 и 20 000 лв. и който се хване. 2 години и половина бях по работа в няколко различни проекта в ЕС.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Слави, помогни!
  • #5
    Еколог ( преди 3 години )
    Екологичната група и сега я имам - пише я в талона. Овсен за вносителя на чипове не знам кой друг има полза от подобна глупост.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Най старият автопарк в ЕС сме. Какви еко норми тия са смешни лицемери. Та то има 30+ годишни Камаз-и които носят асфалт за да асфалтират пътища, бусове изядени от ръжда зареждат магазини. Отзад дими черно все едно, трови цялата улица.
  • #3
    АН ( преди 3 години )
    Б.Райновски в началото твърдеше ,че ГТП няма да поскъпва! Освен това, тези еко стикери ще обслужват общините и е редно те да поемат разходите за тях. Стига сме им наливали пари -данъци, зони, паркинги сега и еко норми.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако хибридът е от 97-*** и той ли е пета група?
  • #1
    none ( преди 3 години )
    А дано да стане. Следващата крачка е да се забрани достъпа на изтърбушените "премиуми" а и не само до центровете на големите градове (ще остане тарикатите да ги карат по кварталите и селата) и след това да им се вдигне данъка, та най-накрая всеки да си купи кола която може да си позволи да поддържа (или пък не, но поне да дава пари за поддръжката й). На фона на новият български парламент обаче, не съм оптимист че това ще стане скоро .... Като ни видиш преставителната извадка от народа там ...
fallback
Последни