fallback

Годишните технически прегледи поскъпват заради еко-стикер

Той ще има чип и ще показва екологичната група на автомобила

Всички автомобили, които успешно преминат годишния си технически преглед (ГТП) след 12 юли, ще получават нов вид стикери. С тях те ще удостоверяват както техническата изправност на моторното превозно средство, както и и неговата екологична група, обясни пред Радио София директорът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация“ (ИААА) Бойко Рановски.

Промяната ще засегне леките и товарни автомобили с тегло до 3,5 тона. В стикера ще бъде вграден чип с допълнителна информация за превозното средство. Това ще позволи по-лесно в София, както и в други големи градове и общини, в дни със замърсен атмосферен въздух, да може да се налагат ограничения за движение в определени зони на коли с по-ниска екологична категория.

Групата се определя в зависимост от отделяните по време на ГТП емисии (на дизеловите се измерва димността), годината на производство или еконормата на МПС. При монтирана газова уредба се проверява и тя. Общо екологичните групи са 5 на брой, като в петата са електрическите и хибридните, най-малко замърсяващите автомобили", обясни Рановски.

До края на годината ще има пряка връзка (в реално време) между компютрите на пунктовете за ГТП с информационната система на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация.

"Идеята и целта са свързани с намерението техническата изправност и екологичната група на проверявания автомобил да бъдат определяни от системата. Така ще се намали възможността за злоупотреба в самия пункт за ГТП", обясни още Бойко Рановски.

Снимка: архив "Булфото"

fallback
  • #20
    Глупости ( преди 3 години )
    Съгласен съм да са по-високи таксите и разни други глупости, но да съм сигурен, че парите отиват за инфраструктурата, а то такива дупки имааа, 2 джанти отидоха от една дупка, и един човек пред мен същата работа.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Например в Русия Рено (Дачия) Логан с климатик започва от 17 000 лв. При нас е около 25 000. С по-смотан двигател. Въобще в България всички нови коли с климатик (за мен това е единственото изискване към една кола) започват от около 25 000. А това са коли, които допреди 2-3 години бяха по 15-16000.
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    По принцип идеята е добра, но резултатът изобщо няма да е това, което очаквате. Най-вероятно ще се отрази само на данъка. И едва ли някой ще си смени колата с нова щото данъкът му от 200 кинта ще стане 400.Цените на новите коли са нечовешки високи. Може би първата стъпка е да почнат да продават в България коли, които се продават в Русия и Турция. Те са по-малко екологични от това, което се продава в ЕС, но са много по-добре от масово караните коли у нас, а цените са поне 30% надолу.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    В Турция, преди може би 10г, прегледите почват да се правят от ТЮВ от немци. Отанчало е поговона сеч, на всяккявки МПС, За няколко години автопарка там се оправя, хората започват да си поддържат колите както трябва. Може би и в България трябва да се напарави така. Да, всички които са махали ДПФ, катализатори и други ще го изгорят, но това е начина. Желязна ръка и безмилостно.
  • #16
    до долния ( преди 3 години )
    Какви нива, колега, за да се стигне до мерене с газ-анализатор, проверяващия по закон НЕ ДОПУСКА започване на преглед на кола без катализатор! И подава сигнал за спирането й от движение. И за дизел, и бензин (да, и дизела има такъв, освен ДПФ-а). Ако наистина се спазва закона, 9 от 10 коли още утре отиват за скрап! Всички чакаме това време, в което ще почнем да дишаме въздух а не на тоя и оня л.ната!
  • #15
    //// ( преди 3 години )
    Безмисленно е от нови стикери. Просто е необходимо да стегнат ГТП. Даден автомобил, ако не си покрива нивата на изгорели газове за категорията, която е произведен се спира от движение, докато не се отстранят нередностите. Просто и елементарно. А сега нови чипове, нови камери които да ги четат и всичко от нашият джоб.
  • #14
    //// ( преди 3 години )
    Друг пример. С децата слизам до центъра на Варна. Отиване и връщане с автобус 8 лв. плюс 1 час в двете посоки. С кола 2 лв. и 20 мин.в двете посоки. Кое ще избера?
  • #13
    //// ( преди 3 години )
    #18 така ще е, докато не оправят общественият транспорт. Имаш ли семейство? А сега си помисли, аз със съпругата ми и две малки деца какво правим? Искам от Варна да отида до Русе на ексглокзия за два дни. Кое ще ми излезе по евтино? С личен автомобил или с влак, автобус, таксита и т.н. И най важното, колко време ше ми отнеме да стигна от вкъщи до хотела в Русе. С кола 2.5 часа. А сега сметни по другият метод за колко време.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Купете си нова кола и няма да ходите на преглед близките години ;) Аз така направих
  • #11
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    Щом има нови правила, значи има и нови цаки. *** не пуска правила без цака!
fallback
Последни