fallback

Toyota представи ново спортно купе

GR 86 е по-бързо с около секунда от предшественика си

Компанията Toyota представи новата GR 86 близо 5 месеца, след като Subaru направи същото със своето купе със задно предаване BRZ. От предишните генерации на модела бяха продадени над 200 000 бройки, затова и японският производител не променя рецептата, по която е създаден.

За да държат теглото под контрол, инженерите на Toyota са използвали алуминий за покрива и калниците, а също така са олекотили предните седалки и ауспусите. Снижаването на теглото на покрива помага и за намаляване на центъра на тежестта на купе, което би трябвало да носи дивиденти по отношение на управлението.

Устойчивостта на каросерията към усукване е подобрена с 50%, като това също подобрява стабилността на пътя. Дължината на новата GR 86 е 4265 мм, широчината - 1775 мм, височината - 1310 мм, а разстоянието между двете оси - 2575 мм. Теглото на колата е едва 1270 кг.

Задвижването се осигурява от по-голям 2,4-литров двигател, който заменя досегашния 2,0 литра. Мощността му е 232 к.с., достъпни при 7000 об/мин и 250 Нм въртящ момент при 3700 об/мин. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди, което е с 1,1 секунди по-бързо от предишното поколение на модела. Двигателят се съчетава с 6-степенна механична скоростна кутия или с автомат със същия брой предавки.

От компанията твърдят, че "двигателят има по-добра реакция и осигурява плавни усещания без напрежение от ниски до високи обороти". По колата са правени и аеродинамични промени. Промемени са окачването - предното е McPherson, а задното - двойно, както и отзивчивостта на кормилното управление.

Интериорът на новото спортно купе на Toyota е идентичен с този на "сестра му" BRZ, като разликите са в тапицерията и емблемите на волана. Приборният панел е със 7-инчов дисплей, а екранът на информационна-развлекателната система е 8-инчов. Системите за безопасност на двата модела са идентични, като GR 86 получава комплекса от системи за подпомагане на водача на Subaru EyeSight.

Продажбите на новата Toyota GR 86 стартират в Япония през есента, като едва след това ще станат ясни подробности за версиите на модела за САЩ и Европа.

Още снимки на новото спортно купе на Toyota - вижте в галерията:

Снимки: Toyota

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    лелееЙ... ще ми сравнява накичен гоуф с предно, с купе с боксер на задно, хапчетата...
  • #3
    propov ( преди 3 години )
    Айде без Голф отново. Голф е създаден на платформата на количка за пазаруване и затова е практичен. Къфто и двигател и окачване да му сложиш, той ще се държи като кутия на пътя. Спортните купета имат съвсем друга конструкция, целяща добро управление. Няма място за сравнение относно пътното поведение на 2те концепции. Ама то едно е да четеш сухи цифри , друго е да помислиш малко, пък дай боже да седнеш пробваш. Никой не прави спортна кола с мисъл за колко буркана и щайги ще побира.
  • #2
    Онуфри ( преди 3 години )
    Абе тез 250 Нм въртящ момент не е ли малко за такъв двигател?
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Устойчивостта на каросерията към усукване е подобрена с 50%, като това също подобрява стабилността на пътя.Предполагам какви хвалебствия са били при излизането на стария модел. Който го има и чете горното, к'о прай?
fallback
Последни