fallback

Неочакван лидер при най-продаваните премиум модели в Европа

За пръв път, откакто се води статистика, на върха не е представител на германската тройка

За пръв път, откакто се води статистика, най-продаваният премиум автомобил в Европа не е дело на голямата германска тройка, показват данните за първите два месеца на 2021, събрани от JATO Dynamics. Другата съществена промяна в сегмента е, че най-големият производител в него вече не е Mercedes, а BMW - баварците си връщат първото място след няколкогодишна пауза, изпреварвайки конкурента си с близо 4000 автомобила.

Най-драстичният пазарен спад се отчита при Jaguar E-Pace - разлика от 266% между тазгодишното и миналогодишното постижение. Като цяло британската марка е продала 3510 автомобила през януари и февруари - най-слаб резултат от десетилетие

 

Данните на JATO потвърждават старата максима, че премиум сегментът е по-неподатлив на кризите от масовия - спадове има и тук, но доста по-умерени. Разбира се, при подобни класации неизменно изниква въпросът кои модели са премиум - някои от бестселърите в списъка ни всъщност са по-малки и евтини от модели на масови производители като Peugeot или Hyundai. Логиката на подбора ни е проста: приемаме за премиум всеки модел, който се отклонява с над 25% от средните цени в своя клас.

Автомобил като А-класата на Mercedes, чиято най-базова версия струва със 17 000 лева по-скъпо от най-базовия Golf, очевидно отговаря на това условие, дори и да не съвпада с нечии представи за лукс. Не сме включили и моделите от свръхлуксозния сегмент, със стартови цени над 100 000 евро, които ще разгледаме в отделен материал.

Тук можете да видите кои са най-продаваните модели в масовия сегмент.

15-те най-продавани премиум модела в Европа, 2021 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    Ти, баце, си толкова самовлюбен, та даже се и не усещаш, че самият ти си байганьо!!! По-добре се закроти някъде и го давай по-скромно!!
  • #19
    ало засмения23 ( преди 3 години )
    .разбрахме, че си най-умен и успешен из между нас!! Покажи се та да ни убедиш, че си и най-красивия, барем!!
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Нови коли не купувам, така че ми е все тая
  • #17
    до 19 ( преди 3 години )
    Такъв образователен корифей като теб сигурно би могъл да налучка пълния член и употребата на запетайка, ако се понапъне малко. Има и онлайн помощници, ако не стане с напъване :D
  • #16
    S-Classa ( преди 3 години )
    Колко и да плюете, Mercedes е ТОР,BMV са трошки,а тук се хвали само AUDI,забелязал съм го,VW се оака в САЩ и сега слушам само Skoda,Skoda...
  • #15
    до 18 ( преди 3 години )
    Тесла няма нито една реклама! Няма и да има. Старите хора са казали: на сух кладенец никой за вода не ходи. Това са наблюдения през хилядолетията и поколенията. Вашите емоционални изблици са просто кибритени клечки. На стаден принцип сменяш айфона, но не кола за 100 бона. Бутончета и декорации, хаха! И кво ме греят те ако колата е зле с пробега, няма два багажника и няма достъп до Supercharger, а се занимавам с мижавите зарядни на мнайсе малки оператора?
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Трябва да си болен за да купуваш нкитайски "премиуум" тия на които и детска кукла да направят им е трудно
  • #13
    Име ( преди 3 години )
    До 6 спада е 72.7 процента.100 е ако бяха продали 0 спрямо предната година. Няма как да падне с 266 процента. Надявам се не си учил само онлайн.
  • #12
    1 ( преди 3 години )
    Интересна класация наистина.На първо и трето място китайските Volvo и Мерцедес.Кой да предположи и това в Европа.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Премиум е ниво на оборудване, нито кожата в колите е кожа, нито дървото е истинско, нито това дърво има изобщо някакво значение. Премиума в момента са новите технологии, останалите неща ги има при всички.
fallback
Последни