Някога SUV моделите се появиха, за да предложат повече сигурност, пространство и удобства на хората от предградията. Последната мисъл, която вълнуваше създателите им, бе колко бързи са от 0 до 100 км/ч. Но след това в зората на 90-те се появи GMC Typhoon - на вид обикновен SUV, но с 4.3-литров V6 и 280 коня под капака. И лудостта започна.
GMC Typhoon: началото на лудостта по бързите SUV. Днешните му наследници надхвърлят мощността му поне двойно
Резултатът от две десетилетия надпревара във въоръжаването е, че днес на пазара имаме множество двутонни чудовища, които са по-бързи от Ferrari F40 с по секунда и половина.
Стига се дори дотам, че производителите често обявяват по-скромни от реалните показатели за своите машини. Затова тази класация не се води от официално обявените времена, а от постигнатото в независимите тестове на Car & Driver - една институция, която от шест десетилетия неуморно и прецизно тества всички интересни машини на пазара. Нужни са само две уточнения: времената са от 0 до 96 км/ч (0-60 мили в час), а не от 0 до 100; и конските сили са посочени в популярните в САЩ и Великобритания Brake horse power, които са с около процент и половина по-ниски от стандартните метрични по начина, по който се мерят в Европа. И, разбира се, подредбата не включва модели, които още не са били на тестовата писта на C&D.
18-те най-бързи SUV модела в света (ГАЛЕРИЯ):
Мислете за него като за преоценено Lamborghini Urus. Под капака е същият туин-турбо V8 с 500 коня, монтиран върху същата MLB Evo платформа на Volkswagen. Вярно, че SQ8 е по-бавно с половин секунда, но пък за компенсация е с цели 132 000 долара по-евтино. В теста на C&D това Audi записа завидните 0.92 g странично сцепление върху 21-цолови гуми Hankook. На всичко отгоре това не е най-мощната версия - има го и RS Q8 с неговите 591 коня, което още не е тествано от изданието.
Цена на тестовия модел: 107 490 долара
Задвижване: 4.0-литров туин турбо V8 с 500 конски сили и 8-степенен автоматик
Тегло: 2480 кг