fallback

Луксозен SUV - много скъп в Гърция, далеч по-евтин в Румъния

Разликата в цените на чисто нов Range Rover изглежда стряскаща

Добре известен факт е, че цената на един нов автомобил на даден пазар се различава от тази на друг. Понякога обаче разликата може да бъде шокираща, показва проучване на сайта carinsurance. В него са посочени държавите, в които най-евтино и съответно най-скъпо може да се купи нов Range Rover.

Според данните, няма къде да се купи по-евтино нов Range Rover от САЩ. Там базовата версия на луксозния всъдеход струва 92 154 долара. В същото време в България, например, минималната цена е 211 190 лв. или 128 396 долара. Разликата е доста солидна - 36 242 долара (59 610 лв.), което си е още един чисто нов автомобил, макар и от друга марка.

От друга страна, в Европа луксозният всъдеход е по-скъп на повечето пазари в сравнение с нашия. Изключение прави Румъния, където неговата цена е 111 956 долара. В същото време разликата със съседна Гърция е направо шокираща - там нов Range Rover струва минимум 183 717 долара.

Данните сочат, че именно Гърция е и единствената неазиатска държава в Топ 10, където Range Rover се продава на най-висока цена. Лидер по този показател е Малайзия - 356 303 долара, като това се дължи на факта, че чуждестранните автомобили в страната подлежат на високи акцизи, които увеличават цената им.

След Малайзия следват Сингапур - 354 446 долара, Виетнам - 352 474 долара, Хонконг - 336 828 долара, Камбоджа - 314 177 долара, Бруней - 259 564 долара, Тайланд - 246 600 долара, Мианмар - 240 271 долара и Китай - 191 046 долара.

Снимки: Land Rover

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    До номер 13. Скандинавските държави, Франция и Германия често водят доста лява политика, а зелените въобще имат шанове да станат партия номер 1 в Германия. В Хамбург в момента е забранен строежът на нови еднофамилни къщи защото не е достатъчно еко. То това си е жив тоталитаризъм ако мен ме питаш. Оттам нататък субсидиите в Германия са дефинирани така, че Тесла да не ги обхващат за да си субсидират собственото производство. България няма собствено производство, че да субсидира.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е ясно много отдавна, гледах една корейска кола която излезе края на миналата година в Русия, ами цената там е 30-40% надолу. Значи нашите дилъри прибират 10-20%, а останалото са еко глупостите които там и в САЩ не са толкова строги. Това еко-то е голям скам, понеже тецовте си пушат ли пушат.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    До номер 11. Всяка власт е пиявица. Единственото решение е по-ниски данъци и по-малко преразпределение чрез държавата. Който преразпределя винаги смуче. Но за тази цел трябва да се освободим от комунистическото мислене, че държавата трябва да прави всичко. Колкото по-малко прави държавата, толкова по-лесно е да се аргументира да не и се дават никакви пари. За съжаление това мислене в "субсидии" си седи в менталитета на българина.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    До #2. Хубаво хората да разберат че парите не са на Бойко а на данъкоплатците и да изискват от Бойко той така и да ги използва, а не като да са си за него и неговите хора. Няма как той да субсудира електромобили докато поне половината от тези пари не попаднат в неговия джоп. Не че има смисъл на тоз етап да се хвърлят пари за тях. По добре да има строг контрол върху катализаторите и емисиите на вече съществуващите коли в Бг за да се подобри въздуха. Но първо тябва да се махне пиявицата от власта
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    До Сърдитко. Народопсихологията е различна. В България хората не искат да карат нова кола от нисък клас в базовата конфигурация с трицилиндров двигател. Те предпочитат да карат стар мерцедес. Лихвата дали ще е 0% в случая не променя много.
  • #6
    Сърдитко ( преди 3 години )
    Трябва да са субсидирани за да са нови.В САЩ плащаш членство в тамошното СБА и хоп вземаш си кола на базова цена на лизинг без оскъпяване.Вярно че в повечето случаи е основен модел, но караш нов автомобил с 0% лихва за 5 години, докато го изплатиш.Тук от 2-3 % до 10-12% върху стойността на нещо, което като го извадиш от шоурума е с 20-30% по-евтино вече.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    По отношение на подтикването на гражданите към по-екологичен транспорт. Включи си мозъка, моля. Българите не карат нови автомобили. Дори и 100% от продажбите на нови автомобили да са електрически, ефектът ще е НУЛА. Тоест няма смисъл да се хвърлят пари по този начин. За България по-смислената мярка е да почнат да налагат забрани и да вдигат еко-нормите. Но това ще доведе до въстание. Всички помним какъв рев беше за граджанската отговорност.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    До номер 4:Защо си мислиш, че средните заплати в България имат значение за пазара на такава стока? Да, България е с най-ниските доходи в ЕС, но кола за 211000 лева не се купува на средна заплата. Абсолютно си е сметнато колко може да плати целевата аудитория.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    До номер 1:Средната брутна годишна заплата в България е 15283 лева за 2019-та година (данни на НСИ). Тоест един такъв джип за 211.000 лева е около 14 годишни средни заплати. Това е луксозна стока и няма никакви основания държавата да и прави данъчни намаления.
  • #2
    Pazarlakos ( преди 3 години )
    Това е щото гръка обича да се пазари и трябва да свалят от цената, за да има накъде.Шегата настрана гърците продадоха старите си Джипове и СУВ-чета в Дупница и си взеха малки Тойотки на старо, като разликата в цената си я прибраха в джоба.И всичко това заради данъчната политика на Гърция.Не са глупави гърците.
fallback
Последни