fallback

Тайните на най-секретната Волга в историята

Версията ГАЗ-23 е създадена специално за КГБ с V8 двигател, но за нея не се говори

В шедьовъра на Ремарк "Трима другари", приятелите Роберт, Ото и Готфрид имаха автомобил, кръстен "Карл": отчайваща на вид съборетина, под чиято външност се криеше състезателен компресорен мотор. Карл беше в състояние да натрие носа на всеки баровец с лъскава лимузина, който го погледне презрително.

Подобен автомобил имаше по съветско време и КГБ. Само че не за да си прави майтап с парвенютата, разбира се. Волга ГАЗ-23 има доста по-зловещо предназначение. Тя е една от най-редките, и в същото време най-тайнствената машина на съветската автоиндустрия. Колегите от руското издание "За Рульом" наскоро тестваха една съвършено реставрирана версия и ни дадоха повод да ви разкажем историята на този много специален автомобил.       Тайните на най-секретната Волга (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    До 6 в посолството колите не са най-върховите и мощни модели. Тези ес класи където ги пишеш са за висши люде,за по-обикновените и тези занимаващи се с разузнавателна дейност са обикновените модели на дадена марка в гаража на посолствата. Именно срещу тях е насочена тази разработка на Волга,като такива имат и Лада,наричалиса се догонялки/догонващи/ и са се справяли съвсем прилично със задачите си. Повече мислене и по-малко писане на глупости.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Волга беше най-луксозния,мощен и представителен руски автомобил по това време. Возеше уникално беше доста по-здрав от другите и вървеше сравнително добре за времето си. НО харчеше много, имаше ужасно пътно поведение (в завой огледалото почти опираше в пътя), за ергономия да не говорим (волана е монтиран почти до вратата защото първоначално е с цяла предна седалка за трима), това е нормално за руска или американска кола от каквато е копирана. Сравнение с немските аналози е просто немислимо.
  • #9
    Бай хуй ( преди 3 години )
    Много ви разбират тиквениците на сите.
  • #8
    Баба Меца ( преди 3 години )
    Пак типичните комплексарски коментари от поклонниците на стогодишния изгнил мерцедес или другите със заварения шпер и мухлясалия мигач.(со мачку,со пичку и со борче няма да ги споменавам въобще)За съжаление дървеноста на руското возило е факт,местното производство е купено и сложено да играе "пейка", но пък стандарта им е в пъти по висок от нашия,а цените на горивото - в пъти по ниски. Бай руснак си кара волгата на бензин и няма притесненията на обикновения български собственик на автомобилопо ...
  • #7
    Ник ( преди 3 години )
    Че да бяха си купили на най изевените си агенти истински коли за благодарност пък и щяха да са по полезни за СССр по производителни по малко уморени от каране на раздрънкани Волги.ама не им купиха БМВ та тате се ядосаха и смъкнаха Комунизма ,,,каква беля заради няколко БМВ та направих
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Смятай тия колко са назад. Най "великата" им кола е по зле от най обикновенна S-класа с 6-цилиндров мотор и 130кс. набираща с автомата за 14сек. А най върховия Мерцедес по това време с 8-мак е 250кс с 4 степенен автомат вдигащ 220км/ч и достигащ сто за около 6.5 сек. Та незнам какво е можела да засрами тая барака Волгата освен някои трабант. Да не говорим че след 70-те става още по трагично.
  • #5
    д-р. Куртев ( преди 3 години )
    "Оцелели са твърде много екземпляри, за да гледаме на нея като на рядкост,"- имах познат,който имаше от дядо си тази с елена на предния капак и преди доста години я продаде за хубава сума-сега сигурно е още по-скъпа ! Иначе-както всичко комунистиче-ско *** !!
  • #4
    recar0 ( преди 3 години )
    Типично слабо съветско изпълнение. Била е по-добра от... другите руски недоразумения на пътя.
  • #3
    Карач ( преди 3 години )
    Значи руснаците, по онова време крадат дизайн и технологии от Италия,Германия,Франция и САЩ, по онова време нямат нито една собствена разработка ,даже и на селскостопанска и военна техника, не включвам оръжия и авиация. Руснаците и японците, като вземат една западна кола и я разглобяват на части и виждат къде и е слабото място и го подсилват и така и с двигателите и имат много добри разработки които се ползват и до днес.
  • #2
    ПорЦелан ( преди 3 години )
    А пък английските другари са харесвали "Татра". Тя е имала голям цинков багажник под задните седалки. Там са криели труповете на германци, които са убивали след края на войната - такива които не са били осъдени за престъпления по време на нацизма, но според англичаните са ги гледали накриво. За същите цели е създадена и най-тихата пушка - "De Lisle carbine".
fallback
Последни