fallback

Pagani направи нова Huayra с изумителен двигател

От версията R ще се появят само 30 екземпляра, всеки на цена 3.1 милиона долара

Обикновените производители освежават моделите си към края на живота им с т. нар. "фейслифт" - козметични промени, колкото да подлъжат клиентите за още година-две. Но не и Pagani. Производителят на хиперавтомобили направи нова версия на своята Huayra, наречена R и предвидена само за писти. Тук промяната ни най-малко не е козметична - тя се изразява в изцяло нов двигател, поръчан на HWA, състезателното подразделение на Mercedes. Това е атмосферен 6-литров V12, способен да се развърта до 9000 оборота в минута и произвеждащ максималните 838 конски сили при 8250 об/мин - там, където повечето му конкуренти отдавна са хвърлили кърпата. Максималният въртящ момент е 750 Нютонметра, достъпен при 5500 об/мин.                 Показателите са малко по-ниски от предварителните очаквания, които говореха за над 900 коня, но все пак са впечатляващи. "Обикновената" Huayra се задвижва от 6-литров агрегат от Mercedes AMG, който развива над 750 коня, но с помощта на два турбокомпресора. Между този двигател и новия на HWА обаче няма нищо общо.

"Ще звучи като болид от Формула 1. Стар болид, не нов", подсмихна се при представянето Ханес Цанон, шефът по продажбите на Pagani.

От фирмата уверяват, че това ще е една от най-издръжливите пистови коли - с интервал от 10 000 км между подмените на клапани и повдигачи. За съжаление обаче този забележителен двигател не може да покрие днешните стандарти на ЕС за вредните емисии, затова колата няма да бъде легализирана за цивилна употреба по пътищата, а само за писти.            Друга разлика между R и стандартната кола е скоростната кутия - вместо 7-степенна ръчна, тук тя е 6-степенна несинхронизирана секвенциална, вградена в шасито. Въпросното шаси е от въглероден композит и титан, като онова в Huayra Roadster BC. Според инженерите то увеличава устойчивостта на усукване с 16 на сто и страничната устойчивост с 51%.

Специалните състезатели гуми от Pirelli идват от шампионата GT3 и дават с 30-40 процента повече сцепление от най-добрите шосейни гуми. Пътникът и шофьорът се закопчават с шестточкови предпазни колани. Спирачните апарати от Brembo са с почти 41-сантиметрови дискове отпред и с 39-сантиметрови отзад, с карбоново-керамични ротори. Има и вграден пожарогасител, ако случайно се подпалят.

Естествено, другото изумително в тази кола, както подобава на едно Pagani, е цената. Всяка от 30-те предвидени бройки ще струва по 3.1 милиона долара.

Още илюстрации на новата Huayra R вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Май амГ биха по ефективност новият Косуърт в12 вграждан в новата кола на Гордън Мъри Т50.
fallback
Последни