Обикновените производители освежават моделите си към края на живота им с т. нар. "фейслифт" - козметични промени, колкото да подлъжат клиентите за още година-две. Но не и Pagani. Производителят на хиперавтомобили направи нова версия на своята Huayra, наречена R и предвидена само за писти. Тук промяната ни най-малко не е козметична - тя се изразява в изцяло нов двигател, поръчан на HWA, състезателното подразделение на Mercedes. Това е атмосферен 6-литров V12, способен да се развърта до 9000 оборота в минута и произвеждащ максималните 838 конски сили при 8250 об/мин - там, където повечето му конкуренти отдавна са хвърлили кърпата. Максималният въртящ момент е 750 Нютонметра, достъпен при 5500 об/мин.
"Ще звучи като болид от Формула 1. Стар болид, не нов", подсмихна се при представянето Ханес Цанон, шефът по продажбите на Pagani.
От фирмата уверяват, че това ще е една от най-издръжливите пистови коли - с интервал от 10 000 км между подмените на клапани и повдигачи. За съжаление обаче този забележителен двигател не може да покрие днешните стандарти на ЕС за вредните емисии, затова колата няма да бъде легализирана за цивилна употреба по пътищата, а само за писти.
Специалните състезатели гуми от Pirelli идват от шампионата GT3 и дават с 30-40 процента повече сцепление от най-добрите шосейни гуми. Пътникът и шофьорът се закопчават с шестточкови предпазни колани. Спирачните апарати от Brembo са с почти 41-сантиметрови дискове отпред и с 39-сантиметрови отзад, с карбоново-керамични ротори. Има и вграден пожарогасител, ако случайно се подпалят.
Естествено, другото изумително в тази кола, както подобава на едно Pagani, е цената. Всяка от 30-те предвидени бройки ще струва по 3.1 милиона долара.
Още илюстрации на новата Huayra R вижте в ГАЛЕРИЯТА: