Toyota смята да преобрази свиващия се А-сегмент на европейския пазар с принципно нов модел на базата на концепта Aygo X Prologue, който бе показан днес. Това е доста повдигната и наподобяваща на микро-SUV версия на Aygo, с множество любопитни добавки за "приключенски" начин на живот, като например вградена стойка за велосипеди в задната броня или монтирани в страничните огледала екшън камери.
Aygo X е разработен изцяло от европейското дизайнерско бюро на Toyota под ръководството на Иън Картабиано. Същият екип създаде бестселъра C-HR. Картабиано обясни, че с този концепт са се опитали "да си представят наново" А-сегмента, предлагайки автомобил, който да е не само практичен, но и забавен и даже палав. "По време на пандемията окончателно се убедихме, че даже хората от големите градове имат постоянно желание да излизат извън тях". "Доказахме, че малката кола може да бъде голяма като излъчване", добави колегата му от дизайна Кен Байлс.
Aygo X е с изцяло нов дизайн на предницата, с С-образни светлини, свързани една с друга със светодиодна лента. Задните светлини също са едно цяло. Автомобилът е със забелжимо по-раздути калници от досегашното Aygo, и върху необикновено големи за сегмента джанти. Друга впечатляща новост е двутоновото боядисване. В покрива има вградени рейки за превоз на багаж.
Серийната кола на базата на концепта ще се произвежда в чешкия завод на Toyota в Колин, където досега се правеха Aygo, Peugeot 108 и Citroen C1. Французите обаче се оттеглиха от джойнт-венчъра. Като цяло производителите се отдръпват от А-сегмента, който предлага ниски маржове на печалба и, заради позициите си в ниския ценови клас, трудно може да покрие новите стандарти за емисии на ЕС.
От компанията засега не предлагат никакви детайли около задвижването на бъдещия сериен модел. Най-вероятно обаче Aygo X вероятност ще се предлага с двигатели с вътрешно горене, а не с електрическо задвижване, както очакваха някои наблюдатели. Предстои японците да предложат и малки електромобили за Европа, базирани на разработената заедно със Subaru електрическа TNGA платформа. Те обаче по-скоро ще бъдат насочени към завода във Франция, който сега прави Yaris.
Още снимки на Aygo X Prologue вижте в ГАЛЕРИЯТА:
Още по темата:
-
Компактният модел ще може да се зарежда напълно само за 10 минути
-
Японският хечбек е най-продаваният модел за януари
-
Най-популярният някога сегмент у нас продължава да се топи под напора на кросоувърите