fallback

Eто го бъдещето на Toyota в Европа

Aygo X Prologue има вградена стойка за велосипеди и екшън камери в огледалата

Toyota смята да преобрази свиващия се А-сегмент на европейския пазар с принципно нов модел на базата на концепта Aygo X Prologue, който бе показан днес. Това е доста повдигната и наподобяваща на микро-SUV версия на Aygo, с множество любопитни добавки за "приключенски" начин на живот, като например вградена стойка за велосипеди в задната броня или монтирани в страничните огледала екшън камери.              Aygo X е разработен изцяло от европейското дизайнерско бюро на Toyota под ръководството на Иън Картабиано. Същият екип създаде бестселъра C-HR. Картабиано обясни, че с този концепт са се опитали "да си представят наново" А-сегмента, предлагайки автомобил, който да е не само практичен, но и забавен и даже палав. "По време на пандемията окончателно се убедихме, че даже хората от големите градове имат постоянно желание да излизат извън тях". "Доказахме, че малката кола може да бъде голяма като излъчване", добави колегата му от дизайна Кен Байлс.            Aygo X е с изцяло нов дизайн на предницата, с С-образни светлини, свързани една с друга със светодиодна лента. Задните светлини също са едно цяло. Автомобилът е със забелжимо по-раздути калници от досегашното Aygo, и върху необикновено големи за сегмента джанти. Друга впечатляща новост е двутоновото боядисване. В покрива има вградени рейки за превоз на багаж.                Серийната кола на базата на концепта ще се произвежда в чешкия завод на Toyota в Колин, където досега се правеха Aygo, Peugeot 108 и Citroen C1. Французите обаче се оттеглиха от джойнт-венчъра. Като цяло производителите се отдръпват от А-сегмента, който предлага ниски маржове на печалба и, заради позициите си в ниския ценови клас, трудно може да покрие новите стандарти за емисии на ЕС.            От компанията засега не предлагат никакви детайли около задвижването на бъдещия сериен модел. Най-вероятно обаче Aygo X вероятност ще се предлага с двигатели с вътрешно горене, а не с електрическо задвижване, както очакваха някои наблюдатели. Предстои японците да предложат и малки електромобили за Европа, базирани на разработената заедно със Subaru електрическа TNGA платформа. Те обаче по-скоро ще бъдат насочени към завода във Франция, който сега прави Yaris.

Още снимки на Aygo X Prologue вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    #1все още има ъп даже и като ГТИ само е малко скъп и доста тенекиен
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Евтини малки коли с големи гуми се продават с 30% надценка
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Ще жънат колкото и Лада.Щом всички се изтеглят отнякъде начи там е губещо ама тва гамьо е т.п и не схваща
  • #7
    Ужас ( преди 3 години )
    Френска мнтчииска сглобка.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Много иновативно - стойка за велосипеди в задната броня - това Опел го имаха преди 10 години.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Хех, какво дъно? Всички други се изтеглят от сегмента, Тойота ще жънат яко. Като пак направят печалба колкота на цялата останала автоиндустрия - да не се чудите защо.
  • #4
    Какво по-лошо? ( преди 3 години )
    Калинка правена от мароканци във франция
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    а най добре каруцата на баба ти
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Тотал щета. По - добре Дачия спринг.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    па свежо е. Ама "повдигнато" и "мини-SUV" значи също 25% отгоре към цената. А Айго беше една от последните евтини малки коли, като спряха Ситигоу, пежо се отказа от 108 и даже Фиат нещо говореха, че нямало вече да правят малки коли (това последното не ми се вярва)
fallback
Последни