Представеният през 2020 година Mercedes-Benz S-Class (серия W223) получи нова базова версия и поевтиня с 22%. Разширението на гамата на модела засега е факт на китайския пазар, където се появи модификацията S 400 L, при която намаляването на цената е постигнато с дефорсиране на 3,0-литровия мотор с 6 цилиндъра, както и с отказ от някои елементи от оборудването.
Новият Mercedes-Benz S 400 ще се предлага в Китай само с удължена каросерия и задвижване към задните колела. Под капака е поставен редови турбомотор с 6 цилиндъра, който развива 313 к.с. и 450 Нм. За сравнение, при версията S 450 същият силов агрегат разчита на 367 к.с. и 500 Нм.
Трансмисията на Mercedes-Benz S 400 L е стандартната за модела - 9-степенен автомат. Системата "старт-стоп" получава помощ от стартер-генератор EQ Boost, който добавя 22 к.с. и 250 Нм при интензивно ускорение. Дори базовата S-Class е доста динамична, като времето за достигане на 100 км/ч от място е 5,9 секунди.
На външен вид тази версия на флагмана на Mercedes-Benz може да бъде различена по 18-цоловите джанти (при S 450 и S 500 те са 19-цолови). Салонът също е опростен, но списъкът с допълнително оборудване не е променян, като той е същия като за двете "по-старши" модификации.
Дебютът на Mercedes-Benz S 400 L позволява на китайското представителство на марката да намали стартовата цена с 259 000 юана (33 424 евро) или с 22%. Базовата S-Class вече струва 899 000 юана (116 016 евро), докато версията S 450 със задно предаване е оценена на 1 158 800 юана (149 540 евро). Вариантът S 500 с 435 к.с. и задвижване на четирите колела струва минимум 1 818 800 юана (234 717 евро). Дизелови S-Class в Китай не се продават.
Още снимки на базовата S-Class - вижте в галерията:
Очакванията са, че съвсем скоро версията S 400 ще се появи в глобалната гама на Mercedes-Benz. А през 2022 година клиентите на марката ще получат и още по-достъпен вариант с 2,0-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра.
Снимки: Autohome