IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda произведе два милиона SUV и кросоувъри

Компанията разкри и интериора на новия Kushaq

Skoda достигна един от новите важни крайъгълни камъни в историята си. Чешката компания отбеляза 2 милиона произведени SUV автомобили, от старта на производството на на подобни машини с лансирането на първия си съвременен кросоувър Yeti преди 12 години.


skoda kamiq


Юбилейният двумилионен SUV на марката е Kamiq, който слезе от конвейера в Млада Болеслав. Същевременно, най-компактният модел в гамата на Skoda отметна и четвърт милион произведени екземпляра.

Но и до момента, най-масовият кросоувър на чехите е произвеждания между 2009 и 2017 година Yeti, от който са лансирани 684 500 бройки.

Втори по брой на произведените автомобили е Kodiaq с 593 000 бройки, а на трето място е Karoq с 454 8000 бр. Kamiq, заедно с произвеждания за Китай Kamiq GT е четвърти с 266 000 бройки, а най-новият SUV - електрическият Enyaq iV, до момента е асемблиран в 1100 екземпляра.

Темповете на производство на SUV-модели на Skoda се увеличиха значително в последните години. Затова говори и фактът, че едномилионният кросоувър на компанията напусна поточните линии през 2018 година. Тогава ставаше въпрос за Karoq, асемблиран в Квасини, а освен двата завода в Чехия, компанията произвежда високопроходими модели също в Русия, Украйна, Словакия, Китай и Индия.


skoda kushaq


И като споменаваме Индия, именно там ще се появи най-новия SUV на чешката марка. Kushaq, който ще е предназначен първоначално единствено за местния пазар, ще е базиран на платформата MQB-A0-IN на Volskwagen Group, като последните две букви в индекса, маркират, че тя е модифицирана специално за тази държава. Моделът ще е сходен като габарити с Kamiq, от когото ще заимства и двигателната гама.

Малко преди дебюта на новия Skoda Kushaq (на 18 март), компанията показа скици на интериора на модела. Общо взето, личи си, че става въпрос за продукт на чешката марка, с фокус върху простора в салона и интелигентни решения. От компанията са доста горди с централно разположения "плаващ" дисплей на мултимедията, под който има декоративен панел, превъплъщаващ симетричните контури на радиаторната решетка.

0 от 500