IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Skoda произведе два милиона SUV и кросоувъри

Компанията разкри и интериора на новия Kushaq

Skoda достигна един от новите важни крайъгълни камъни в историята си. Чешката компания отбеляза 2 милиона произведени SUV автомобили, от старта на производството на на подобни машини с лансирането на първия си съвременен кросоувър Yeti преди 12 години.


skoda kamiq


Юбилейният двумилионен SUV на марката е Kamiq, който слезе от конвейера в Млада Болеслав. Същевременно, най-компактният модел в гамата на Skoda отметна и четвърт милион произведени екземпляра.

Но и до момента, най-масовият кросоувър на чехите е произвеждания между 2009 и 2017 година Yeti, от който са лансирани 684 500 бройки.

Втори по брой на произведените автомобили е Kodiaq с 593 000 бройки, а на трето място е Karoq с 454 8000 бр. Kamiq, заедно с произвеждания за Китай Kamiq GT е четвърти с 266 000 бройки, а най-новият SUV - електрическият Enyaq iV, до момента е асемблиран в 1100 екземпляра.

Темповете на производство на SUV-модели на Skoda се увеличиха значително в последните години. Затова говори и фактът, че едномилионният кросоувър на компанията напусна поточните линии през 2018 година. Тогава ставаше въпрос за Karoq, асемблиран в Квасини, а освен двата завода в Чехия, компанията произвежда високопроходими модели също в Русия, Украйна, Словакия, Китай и Индия.


skoda kushaq


И като споменаваме Индия, именно там ще се появи най-новия SUV на чешката марка. Kushaq, който ще е предназначен първоначално единствено за местния пазар, ще е базиран на платформата MQB-A0-IN на Volskwagen Group, като последните две букви в индекса, маркират, че тя е модифицирана специално за тази държава. Моделът ще е сходен като габарити с Kamiq, от когото ще заимства и двигателната гама.

Малко преди дебюта на новия Skoda Kushaq (на 18 март), компанията показа скици на интериора на модела. Общо взето, личи си, че става въпрос за продукт на чешката марка, с фокус върху простора в салона и интелигентни решения. От компанията са доста горди с централно разположения "плаващ" дисплей на мултимедията, под който има декоративен панел, превъплъщаващ симетричните контури на радиаторната решетка.

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #3 чак пък най-доброто... айде са. Просто сглобяват по-добър като цена-качество пакет, тъй като vw, audi са доста скъпи. Сеат са конглокенция донякъде, но като цяло и те бяха скъпи до преди 3-4 години. Някаква златна среда бяха.. макар, че и техните цени доста се вдигнаха.
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Торашко ( преди 1 месец )
    Шкода се развива много добре.Вземат от компанията майка най доброто и така го трансформират,че крайния продукт е отличен като цена качество.Силта вътрешна конглокенция са за Фа Ве.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    :)))) ( преди 1 месец )
    Аз вече подозирам, че някои са създадени за българския пазар -- Остави я, Карък, Комик, Таш... и пр. хумор
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тоя Kushaq се римува с таш....