Renault има сериозен опит при създаването на хот-хечове, като се започне с модела 5 Turbo от 80-те години до най-новия Megane RS Trophy-R. Някъде между тях се подрежда този Megane R26.R от 2008 година, който се продава на търг, а наддаването приключва на 4 март вечерта.
Не сте запознати с Renault Megane R26.R? Най-точното определение, което се дава на този автомобил е "хечбек, които си мисли, че е Porsche 911 GT3". В основата му е хечбекът Megane R26 за основа, като инженерите на Renaultsport премахват задните седалки, сменят оригинални стъкла с пластмасови, а вместо стоманен капак е поставен карбонов.
Благодарение промените теглото е намалено със 123 кг и достига 1212 кг. Двигателят - 2,0-литров с турбокомпресор не е променян, като развива мощност от 227 к.с. Свалянето на теглото обаче позволява и по-добро с 0,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч - точно 6,0 секунди.
Силата на Megane R26.R обаче е в маневреността, като това си личи на Северната дъга на "Нюрбургринг", където хечбекът успя да завърти една обиколка за 8 минути и 17 секунди. И това го превърна в най-бързия автомобил с предно предаване за времето си, като оставя зад себе си Ford Focus RS (Mk2) и новият тогава VW Golf GTi (Mk6).
Renault планира да построи 450 бройки от модела в старата фабрика на Alpine в Диеп и първоначално интересът към автомобила е доста сериозен. От тях 230 трябва да бъдат с десен волан, но в крайна сметка са направени самво 159. Продаваният е един от тях, като има пробег от 77 650 км.
Трябва да се отбележи, че машината е получи няколко подобрения, включително изпускателна система Milltek, лост за по-бърза смяна на предавките, подобрени спирачни ротори и нова система за управление на двигател ECU, която увеличава мощността (не е ясно с колко точно).
В момента максималната оферта за тази кола е 19 000 лири, а като нова тя е струвала 22 900 лири. Вероятно обаче до края на търга цената ще скочи.
Още снимки на автомобила - вижте в галерията:
Снимки: Carscoops