fallback

Хибридите може да харчат 4 пъти повече от обявеното от производителя

Британско изследване на 22 модела показа огромна разлика в разхода на гориво

Зареждащите се хибриди (plug-in) може да използват 4 пъти повече гориво, отколкото твърдят техните производители и по по този начин собствениците на такива превозни средства ще трябва да платят около 550 евро повече годишно от очакваното.

До този извод стигна британската организация за защита на потребителите Which?, която тества 22 хибридни модела и установи, че всички те не отговарят на рекламираните от производителите им данни за разход на гориво. Средната разлика между реалните и обявените стойности е 61%, се посочва в изследването, цитирано от вестник DailyMail.

Най-лош резултат дава BMW X5, при което се отчита 72% по-голям разход от обявения от производителя. А това означава, че годишно неговият собственик ще трябва да плати около 770 евро допълнително за гориво (по цени във Великобритания). Обявеният от производителя разход е 1,5 л/100 км, а реалният - 5,35 л/100 км.

На второ място се нарежда друг модел на BMW - 2-Series Active Tourer (на снимката) с разлика от 71%, а на трето са Mercedes-Benz B-Class и Mercedes-Benz GLE - 67%. В първата петица попада и Hyundai Ionic, при когото разликата между обявения и реалния разход на гориво е 65%.

На другия край полюс е Toyota Prius (на снимката долу), която явно защитава реномето си един най-добрите хибриди на планетата. При японския модел разликата в показателите 39%, като компанията-производител посочва разход на гориво от 1,5 л/100 км, а при реалните тестове той е 2,54 л/100 км. Това означава под 200 евро допълнително за бензин на година.

Резултатите от изследването на Which? подкрепят публикуван наскоро доклад на неправителствената организация Greenpeace и Transport & Environment нарече хибридните автомобили „вълк в овчи кожа“, тъй като в действителност те отделят 2,5 пъти повече CO2 в сравнение с обявените от производителя вредни емисии.

От Which? уточниха, че годишните разходи при изследваните plug-in хибриди са направени на основа на сегашните цени на бензина и дизела във Великобритания при пробег от 15 000 км за същия период, който е средният за страната.

Снимки: BMW, Toyota

fallback
  • #7
    До 5 ( преди 3 години )
    И какво му е добрето на 5 на 100 като Тойота Хайлендър обикновен хибрид с подобен размер харчи 8 на 100 да не би да е по-добре 5 на 100 бензин + 20квтч ток от батерията и в най-добрия случай идва същото като разход
  • #6
    none ( преди 3 години )
    Т.е. Приус харчи 5 л. / 100 км. а БМВ X5 11 л. / 100 км. (при положение че 3 л. дизела на БМВ дава среден разход около 10 л. / 100 км. става ясно колко са назад в БМВ с хибридите, но пък не ги е срам да искат доста пари) ако не се зарежда батерията в контакта. Не съм гледал цените, но зареждаемият Приус е поне 20 % по-скъп от незареждаемият такъв. Това е ясен пример за абсолютната безсмисленост на зареждаемите хибриди при пробег само от 50 км. при средно годишно 15К км. изминати.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    И разбира е, японските хибриди с най-малко отклонение, а немските - с най-голямо. Измамниците са си измамници и това си е.
  • #4
    carpe_diem ( преди 3 години )
    И как точно 70% е 4 пъти?!Ясно, че няма кола с ДВГ, която да харчи 1.5, ама пак 5 на 100 за X5 е доста добре (при сигурно над 15 градско за само бензинов модел от тоя клас).
  • #3
    Как така ( преди 3 години )
    Не разбирам как така ще е в Ел. Режим пък и ще харчи 3-4-5 литра бензин според размера тоест почти колкото харчи незареждаем хибрид тогава защо изобщо ги има зареждаемите
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    В момента се надуват три балона - технологичен, на фондовата борса и имотен. И трите балона се поддържат от по-заможните хора, които купуват ел. коли, инвестират в имоти и на фондовата борса. Но за да расте балонът, в надуването трябва да се включат и по-бедните, а скоро ще стане ясно, че по-бедните нямат възможности да се включат в надуването и балоните ще започнат да издишат.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Хибридите са ясни. Най интересното ще дойде когато излезе наяве истината за електрическите коли и се разбере че и те замърсяват толкова колкото бензиновите.Просто замърсяването не е толкова видимо защото се случва извън населените места.Производството и на батериите също не е за подценяване. Изобщо зелената икономика не е толкова зелена колкото ни я представят. А големия проблем е невъзможността да се задоволи без петрол потреблението на енергия при масово преминаване електрически коли.
fallback
Последни