fallback

Хибридите може да харчат 4 пъти повече от обявеното от производителя

Британско изследване на 22 модела показа огромна разлика в разхода на гориво

Зареждащите се хибриди (plug-in) може да използват 4 пъти повече гориво, отколкото твърдят техните производители и по по този начин собствениците на такива превозни средства ще трябва да платят около 550 евро повече годишно от очакваното.

До този извод стигна британската организация за защита на потребителите Which?, която тества 22 хибридни модела и установи, че всички те не отговарят на рекламираните от производителите им данни за разход на гориво. Средната разлика между реалните и обявените стойности е 61%, се посочва в изследването, цитирано от вестник DailyMail.

Най-лош резултат дава BMW X5, при което се отчита 72% по-голям разход от обявения от производителя. А това означава, че годишно неговият собственик ще трябва да плати около 770 евро допълнително за гориво (по цени във Великобритания). Обявеният от производителя разход е 1,5 л/100 км, а реалният - 5,35 л/100 км.

На второ място се нарежда друг модел на BMW - 2-Series Active Tourer (на снимката) с разлика от 71%, а на трето са Mercedes-Benz B-Class и Mercedes-Benz GLE - 67%. В първата петица попада и Hyundai Ionic, при когото разликата между обявения и реалния разход на гориво е 65%.

На другия край полюс е Toyota Prius (на снимката долу), която явно защитава реномето си един най-добрите хибриди на планетата. При японския модел разликата в показателите 39%, като компанията-производител посочва разход на гориво от 1,5 л/100 км, а при реалните тестове той е 2,54 л/100 км. Това означава под 200 евро допълнително за бензин на година.

Резултатите от изследването на Which? подкрепят публикуван наскоро доклад на неправителствената организация Greenpeace и Transport & Environment нарече хибридните автомобили „вълк в овчи кожа“, тъй като в действителност те отделят 2,5 пъти повече CO2 в сравнение с обявените от производителя вредни емисии.

От Which? уточниха, че годишните разходи при изследваните plug-in хибриди са направени на основа на сегашните цени на бензина и дизела във Великобритания при пробег от 15 000 км за същия период, който е средният за страната.

Снимки: BMW, Toyota

fallback
  • #17
    Начи!!! ( преди 3 години )
    Като ги преписвате тия глупости, поне напишете как точно е направен теста!! Плъгин хибридите при добро планиране, градско могат и 1/100 да харчат! Като ги опънеш само на магистрала на постоянна газ ще ударят разход като на чисто бензиновите си еквиваленти!Съвсем нормално! Идеята на тия коли е да замърсяват по-малко в градска среда!
  • #16
    до 15 ( преди 3 години )
    Айде стига с тия измислици бре! 4/100 смесен разход! Извънградско 2/100 ли ти харчи! ?!? Поне малко се замисляйте преди да ги пишете тия глупости!!!
  • #15
    Реалист ( преди 3 години )
    До #12: Нормално, убеден съм, че над 90% от хората не могат да сметнат колко е например повишение с 200% в пъти...
  • #14
    Пепо ( преди 3 години )
    70%повече от 1.5не е ли към 2.3, какви са тези 5л ,аз ли съм много *** или тези които пишат статията са някакви сбирщина ***
  • #13
    До 16 ( преди 3 години )
    И какво му е НЕВЕРОЯТНОТО когато се включат и 24те квтч батерия от които предполагам поне 20квтч използваеми тоест харчи колкото подобен електромобил плюс повечето от разхода на подобен голям модел дизел или незареждаем хибрид
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    5/100 е НЕВЕРОЯТЕН разход за X5. Много ясно, че огромна семейна кола със задвижване на четирите колела, голям просвет и 400 к.с. ще харчи много повече от мижав, дребен, маломощен градски японски хибрид. Целта на регулаторите очевидно е постигната.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Забавно ми е как 5-годишната ми кола дава смесен разход 4-4,3л/100 км и според КАТ и правителството съм под един знаменател с Осама, а разни с по 220-260к.с. харчещи 8-10 л са горди носители на лепенка ЕКО на предния прозорец ...
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако се тестват по същия начин , по който са ги тествали производителите вярвам че разликата щеше да е много по-малка. Всеки автомобил от посочените има разход на бензин не повече от 5-7л/100км извънградско , в града точи от 40-те км ел-пробег и ей ти ги 2 до 4л на 100км.
  • #9
    2+2=? ( преди 3 години )
    Кой актюер ги направи тия сметки?! БМВ Х5 обявен разход 1.5 л, реален 5.35 л, изчислено завишение 72%. Дайте ме формулата за да си попълня пропуските по математика.
  • #8
    Dimitar ( преди 3 години )
    Очаквам да има хибрид гейд. Крайно време е!!
fallback
Последни