През есента на 2020 година предназначената за японския пазар Mazda 3 беше обновена, като инженерите на компанията модернизираха задвижващия силов агрегат е-Skyactiv X. Сега същите подобрения са направени за европейската версия на модела (на снимката) и за кросоувъра CX-30.
Промените засягат 2,0-литровия турбомотор със система SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition), при която е променена степента на компресия - от 16,3:1 на 15,0:1. Освен това е оптимизирано изгарянето, а също така са поставени и подобрени бутала. В крайна сметка мощността на 4-цилиндровия мотор е увеличена до 186 к.с. и 240 Нм (преди това беше 186 к.с. и 224 Нм), а нивата на вредни емисии (СО2) в атмосферата са съкратени с между 5 и 11 г/км в зависимост от модела и неговата версия.
Продажбите на кросоувъра CX-30 в новия му вариант вече стартираха, докато тези на Mazda 3 ще започнат през април. Инженерите на компанията също така са променили и програмата за управление на система Mazda M Hybrid с 24-волтов стартер-генератор. Според тях, системата реагира по-бързо, като това гарантира и по-плавно ускорение.
Технологията M Hybrid се поставя на модификациите Mazda 3 и CX-30 (на снимката) с двигател Skyactiv-G, които след обновяването се казват e-Skyactiv G. Тези версии са по-икономични и по-екологични, но запазват мощността си от 122 или 150 к.с. Снимки: Mazda