Днешният ден е особено важен за Volvo, не само заради премиерата на новия електромобил C40 Recharge, но и заради фактът, че шведският автомобилен производител обяви повратен момент за бъдещето си, свързан с превръщането му в изцяло електрическа марка до 2030 година, когато няма да предлага коли с ДВГ.
За да постигне амбициозната си цел, компанията възнамерява сериозно да разшири портфолиото си от електромобили в близките години, започвайки с представянето на новия Volvo C40 Recharge. Моделът представлява дериват на ХС40, с по-скосен покрив и дизайнерски разлики, а с него шведите искат да капитализират част от модата на кросоувър-купетата. Новата машина ще се продава и според новата маркетингова стратегия на компанията, която ще разчита само на онлайн заявки.
Новият модел се отличава от ХС40 по новите предни светлини с "пиксел" технология, както и с ревизирана броня с нови хоризонтални дневни светлини. Профилът и задната част на модела са уникални заради купе-линиите, като и задните светлини са получили промяна във формата. C40 е по-нисък със 7 см от ХС40, но е по-дълъг и по-широк от "донора". Най-съществената разлика е, че докато конвенционалния SUV се предлага и във версия с ДВГ, то новата машина ще е само и единствено с батерии и електромотор.
Електрическото задвижване е идентчино спрямо това на XC40 Recharge: два електромотора с комбинирана мощност от 408 конски сили (300 kW) и въртящ момент от 660 Нм, предавани към четирите колела. Идентична е и динамиката - ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди и максимална скорост, ограничена на 180 км/ч, подобно на всички останали машини на марката.
C40 Recharge разполага с акумулаторен блок с капацитет от 78 kWh (от които използваеми са 75), който осигурява пробег с едно зареждане от 420 км според цикъла WLTP. Батерията се зарежда за 8 часа на 11-киловатово зарядно, а на бърза станция с мощност 150 kW "пълни" 80% за 40 минути. Компанията обяви плановете си скоро да има и версии с по-голям пробег.
Производството на новото Volvo C40 Recharge ще стартира тази есен, в завода на компанията в Гент, Белгия, където се асемблира и XC40. И тъй като компанията възнамерява до 2025 година 50% от продажбите й да са на електромобили, дотогава ще се появят още цели 5 модела, задвижвани от батерии. И вероятно ще видим електрически версии на най-популярните машини като XC60 и XC90, както и изцяло нови предложения.
Другите 50% от продажбите след 2025 година ще са на плъг-ин хибриди, като последните постепенно ще отпаднат от гамата до 2030 година, когато марката би трябвало да е изцяло електрическа. Дотогава се очаква и продажбите на нови коли да стават изключително през онлайн платформи.
Повече снимки на Volvo C40 Recharge вижте в галерията: