Ако сте мислили, че Volvo има достатъчно модели с повишен клирънс в гамата си, трябва да знаете, че шведският производител възнамерява да добави поне още два SUV модела към гамата си. Това не е особено изненадващо, предвид фактът, че компанията планира поне 3/4 от продажбите й да са на подобни машини.
И ако 75% дял за SUV ви се струва доста, то е добре да се знае, че Volvo и сега продава повече кросоувъри, отколкото леки коли. За първите 11 месеца на тази година 71% от продажбите на шведската компания по света са именно на автомобили с по-висок клирънс. А миналата година този дял е бил 63%.
"С добавянето на още по-малък SUV към гамата ни, продажбите на подобни коли ще са дори още по-високи. Може би 3/4 от доставките ни в близко бъдеще ще са именно на такъв тип автомобили", заяви босът на компанията Хакан Самуелсон пред западни медии.
През октомври, Volvo обяви плановете си за лансиране на малък електрически кросоувър. Междувременно, все по-силни са слуховете за появата на флагмански SUV, който да е над ХС90 в гамата, и който вероятно ще носи индекса ХС100. Все пак, първи на пазара би трябвало да се появи по-компактният модел, който се разработва в тясно сътрудничество с компанията-майка Geely.
"За да може да докараме разходите до правилните нива, трябва да споделяме архитектура. Имаме възможността да направим наистина конкурентен автомобил, който да е и доста изгоден за производство", добавя Самуелсон.
Кога точно ще е на пазара електрическият крооувър все още не е ясно. Много е вероятно той да се появи до края на следващата година, като ще бъде последван от електрическа версия на новото поколение ХС90.