fallback

Пазарът на електромобили и хибриди в Европа се увеличи с 50%

Класацията за най-популярните зареждащи се с ток модели има нов лидер

Пазарът на новите автомобили в Европа записва сериозен спад през януари - с цели 26% в сравнение с първия месец на 2020 година. Това обаче се се отразява на зареждащите се с ток превозни средства, при които се случва точно обратното.

Статистиката сочи, че през януари в Европа са продадени 112 593 електрифицирани коли (plug-in хибриди и електромобили), което е с 50% повече от същия период на миналата година. Така техният дял вече достига 14%. За сравнение, през януари 2020 година той е бил 6%, а за цялата 2020 година - 11%.

Изцяло електрическите превозни средства (BEV), продадени на Стария континент през първия месец на годината, са 47 00%, което представлява ръст от 18% на годишна база и 5,6% дял от пазара. Зареждащите се хибриди (PHEV) са 65 000, което означава ръст от 85% и 8,4% дял от пазара.

Класацията по модели има нов лидер - Volvo XC40 PHEV (на снимката), което вероятно ще изненада мнозина. Още по-любопитното е, че бестселърът от 2020 година - Tesla Model 3, изобщо не попада в Топ 20 по продажби на електрифицирани автомобили в Европа.

Най-продаваните електоромобили и plug-in хибриди в Европа за януари:

fallback
  • #3
    Собственик ( преди 3 години )
    Мнее никак даже. Изплащам Айоник на ток срещу 500 месечно, след като карах Лийф 1 няколко години. С него минавах 20 хил. годишно, което ми спестяваше по 4 хил. лв всяка година. Сега такъв Лийф може да се спазари за малко над 10 бона. Който иска, намира начин. Да караш дизел/бензин ежедневка градско няма логика.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Жур налята така и не се научиха, че Тесла си осъществява доставките в края на всяко тримесечие наведнъж и предните 2 месеца бройките им клонят към нула.
  • #1
    none ( преди 3 години )
    Увеличава се в държавите където правителството дава пари за покупката на Ел. коли и хибриди (дори в съседна Румъния има сериозни парични стимули за тези коли, даже и за покупката на нови коли с конвенционални двигатели има стимули), в БГ като няма стимули и данъци за замърсяване плюс фиктивни технически прегледи, автомафията внася 15+ годишни "премиуми". Направо се учудвам (или не, че съм ходил в КАТ София), как успяват да регистрират подобни трошки, повечето в период на полуразпад ...
fallback
Последни