fallback

В крак с времето: Тестваме хибридната Toyota RAV4

Японският кросоувър показва защо е най-продаваният модел в този клас

Когато стане дума за хибрид, първата марка, за която човек се сеща, е Toyota. Японците все още са сред лидерите при тази технология, а когато тя бъде обединена с доказаните качества на кросоувъра RAV4, става ясно, защо това е най продаваният модел в този клас в света. Всъщност, той самият отдавна се беше е утвърдил като комфортен, практичен и надежден, а през последните години стана и високо технологичен.

Факт е, че Toyota изостава от основните си конкуренти при информационно-развлекателните системи и безпилотните технологии, а отсъствието на дизели в предлаганата гама вероятно също вероятно не се харесва на мнозина. Добавете към това и сериозната цена на японските автомобили и ще разберете, защо някои хора все още предпочитат конкурентите.

Като стана дума за цена, нека започнем от нея. Хибридният RAV4 започва от 65 000 лв, но добавянето на различни опции и системи, които са много полезни, покачват тази сума на близо 90 000 лв. На пръв поглед, това изглежда доста, поне на фона на повечето от конкурентите на пазара. От друга страна обаче, ако търсите SUV с такива размери, който е практичен, комфортен, удобен и качествен, Toyota RAV4 задължително трябва да бъде сериозен претендент за вниманието ви.

Това е петото поколение на модела, което постепенно излиза от консервативния стил, наложен от неговия предшественик. Да, когато става дума за дизайн, всеки има различно мнение, но този път в Toyota са се постарали максимално и което е по-важно - този автомобил няма да ви остави безразлични. Можете да го харесате, може и да ви отблъсне, но във всички случаи ще предизвика някаква реакция.

В случая тестваме хибридния вариант на RAV4, който се определя като "самозареждащо се превозно средство". С други думи, този хибрид не можете да го включите в контакта, а неговият електромотор се зарежда с помощта от бензиновия двигател. Задвижващата система носи името "Dynamic Force" и включва 2,5-литров четирицилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, който е сдвоен с електромотор. Съвкупната мощност на хибридния агрегат е 222 конски сили, като в него попада и вариаторната трансмисия CVT.

Този задвижващ агрегат трябва да помогне на Toyota да покрие новите екологични изисквания, които влязоха в сила в страните от ЕС през тази година. И той почти се справя - вредните емисии СО2 при него са 101 грама на километър, което е напълно приемлив резултат, тъй като става дум за кола със сравнително големи габарити и система за задвижване на четирите колела.

В основата на RAV4 е поредният вариант на модулната платформа Toyota New Generation Architecture (TNGA), която използва същите компоненти на шасито, поставяни на моделите C-HR, Prius и Corolla. Окачването също е добре познато - McPherson отпред и с двойна греда отзад, като то е достатъчно здраво, за да може машината да се справя и с преминаване по сравнително по-тежък терен.

"Всъдеходният" характер на автомобила се подчертава и от външния вид, който при това поколение вече е доста по-впечатляващ, отколкото при предишното. RAV4 вече има мъжествен и агресивен външен вид. Малко дразнят допълнителните хромирани елементи, тъй като някои от тях определено не изглеждат на място.

Като типично семеен автомобил този SUV би трябвало да е просторен и е точно такъв. Предните седалки са удобни, като се отопляват и охлаждат при високите нива на оборудване, а тази на водача е с електрическо регулиране. Отзад има достатъчно място за трима възрастни, а багажникът също е по-голям от този на останалите кросоувъри на пазара. Е, ако можеше задната врата да се отваря и затваря по-бързо щеше да бъде чудесно, но това едва ли е сериозен проблем.

В кабината има пет USB-порта и голяма индуктивна подложка за зареждане на смартфони, чието свързване с услугите и приложенията на екрана е много лесно. Информацията излиза във висока резолюция, като водачът има избор от няколко варианта на оформление на приборния панел.

На пътя RAV4 се държи именно като голям семеен автомобил, какъвто е всъщност. Мощността му е достатъчна за добро ускорение, но трябва да промените и начина си на шофиране, защото все пак става въпрос за хибрид. А той е по-тежък заради допълнителния електромотор и батерията, и при агресивно каране разходът на гориво се увеличава. Така че, ако искате да се състезавате, това не е вашата кола. Да, с RAV4 можете да изпреварите, когато ви се наложи, но дотам. Ако някой ви дразни и искате да му дадете урок, просто сменете колата.

Иначе, това, което прави впечатление, е прецизното управление и добрата обратна връзка от волана. Те се дължат на добрите настройки на кормилното управление, които са съчетани с нисък център на тежестта. Колата е много стабилна на пътя и което също не е за пренебрегване - отлично обезшумена. В градски условия при ниска скорост се активира единствено електромоторът и тогава разходът на гориво е минимален.

Като стана дума за разход на гориво, от Toyota посочват посочват около 4,5-5,0 литра на 100 км. В градски условия това е горе-долу постижимо, защото там основната роля е поверена на електромотора. На дълъг път при движение по магистрала и спазване на ограниченията на скоростта (максимум с 10-20 км отгоре) RAV4 вече си харчи с поне 3 литра повече.

Както вече споменахме, моделът е получил и много системи за безопасност, както и асистенти на водача. Има, например, система за автономно движение от второ ниво, от която не бива да очаквате чудеса. Ако по някаква причина напуснете лентата на движение, без да сте подали мигач, тя коригира посоката на предните колела, за да ви върне обратно. Освен това, трябва задължително да държите волана с две ръце, защото иначе системата решава, че сте преуморен и ви препоръчва да спрете да си починете.

Извън пътя системата 4WD предлага добро сцепление с пътната настилка, но не бива да се увличате, защото това не е офроуд-модел. Пътният просвет е 190 мм, които ще ви бъдат достатъчни за преминаване през малко по-тежък терен, а освен това разполагате и със система за подпомагане на спускането. Когато тя е активирана, водачът не се чувства особено комфортно, но пък сигурността на возещите се в автомобила е гарантирана.

Още снимки от тест-драйва на хибридната Toyota RAV4 - вижте в галерията:

Ако трябва да обобщим, Toyota RAV4 е един от автомобилите, които много точно показват накъде се движи индустрията през последните години. Популярните семейни комбита стават SUV-модели, поставят се допълнителни електромотори за увеличение на мощността, намаляване на разхода и покриване на екологичните стандарти и всичко това е комбинирано с внедряване на модерни технологии и системи за безопасност.

Светът явно се променя и не ни остава нищо друго, освен да се примирим. Спомнете си, че първите поколения на RAV4 бяха предназначени за млади хора, свикнали с активен начин на живот и търсещи приключение. А последното си е типична семейна кола - удобна, модерна и сигурна. Което не пречи да бъде и най-продаваният SUV в света.

Снимки: Automedia.bg

fallback
  • #35
    Цонко ( преди 1 година )
    #34 Явно не знаеш,че съдят Тойота (Лексус) за манипулация на разхода на гориво. Всички лъжат с 10-20% а Lexus RX450h със 100% по нисък разход. Тези пт Тойота лъжат повече от тези в нашият парламент.
  • #34
    Иво ( преди 1 година )
    Купих по миналата есен LEXUS RX450h разхода му беше 10-13л през зимата 15-20л при по къси пътувания. Продадох я през миналата пролет за да бъде по нисък разход,когато купувача я тества. Иначе по документи се водят 6,1-6.8/100км. Купих си РАВта с ADW задвижване от Германия и разхода си е както е описан по документи. 3,8-5,9л. През зимата до 7,6 на магистрала 130-140км 6,4-6,6 с хора и багаж.Иначе Лексуса е безшумен и комфортен,разлика голяма,но и в разхода също.
  • #33
    Калоян ( преди 1 година )
    Защо има РАВки по 178-218 и 222кс и 3те са с AWD ???
  • #32
    Ицо ( преди 1 година )
    #18 и аз съм собственик на РАВ4 5то поколение,ама ,че е тиха нещо заблуждаваш хората. Е моята вече е тиха,но платих 5К лева да я обезшумят. Да питам колегата с Лексуса ,от къде ги извади тези 200кс? И,че била пъргава? Недей заблуждавай и ти. Недостатъците на РАВ4 са не толкова красив интериор,шумна и не толкова пъргава,но на мен не ми трябва пъргав СЮВ,шумът в кабината оправих-а,но за толкова много пари можеше да я шумо-изолират. При хибрида тези 222кс не отговарят на тези 222кс при БМВ примерно
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    #26 Скоростната кутия не е CVT,има и една буквичка отпред.До сега не е имало случай да бъде развалена. Тестова РАВ навъртяла в САЩ 250К мили,не е дала никакви дефекти. А колко Ауди-та стоят в сервизите с развалени скоростни кутии не пишеш? Аз поради тази причина продадох моето Ауди А6 ,но преди да я продам,дадох за ремонт на с.к. 5К лв
  • #30
    анонимен ( преди 3 години )
    Сигурно е здрава, но на външен вид много грознее
  • #29
    анонимен ( преди 3 години )
    Аутонедия, колкото и да плюете по предната генерация Рав4, тя е една легенда, една от култовите коли на петилетката 2010-2015, наред с Honda Civic, Subaru Forester, Suzuki S-crosser, Citroen C3 Picasso, Peugeot 508, Citroen DS3, E-class с диамантените фарове.
  • #28
    Доктор ( преди 3 години )
    Дай бог 9 до 100. И за да върви, двигателят трябва да реве кат мечка в 7000 оборота.Незнам защо си мислиш, че само ти си карал асматичен бензин. Възможно най-лошият двигател.
  • #27
    Докторът ( преди 3 години )
    30, внимавай да не ти гръмне умрелия вариатор на тази скорост.все пак, това е кола за пенсионери.
  • #26
    карачо ( преди 3 години )
    Стигнах до момента, че трансмисията била вариаторна CVT и спрях да чета. Толкова неосведомени хора пишат/преписват тези статии, че просто няма накъде. Тойота от толкова много години продава хибриди, а журналята още не се научиха, че Тойота НИКОГА не са слагали на техен хибрид вариаторна CVT! НИКОГА! Другата глупост е, че не се казва за цената, че 90 000 лв е най-високото ниво на оборудване Luxury Premium с панорамен покрив, кожа, вентилирани седалки и какви ли не още гъдели.
fallback
Последни