IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 автомобила, които можеше да спасят имиджа на Съветския съюз

Тези aтрактивни модели така и не влязоха в серийно производство

Когато се замислим за автомобилостроенето на някогашния СССР, в ума ни неизменно изплуват няколко автомобила - "Жигули", Лада Нива, УАЗ, Москвич и Волга. С малцината разновидности и поколения на тези коли, по-възрастните от нас израснаха и в България, като ярък спомен е дългогодишното чакане да се доредиш до заветната съветска машина.


ваз порше 2103


И докато масовото производство на съветската автомобилна промишленост представляваше относително монотонна и семпла гама автомобили, то инженерите на различните компании постоянно се опитвали да внедрят доста смели и различни проекти. Доста от прототипите, излезли изпод чертежите са били странни, нелогични, непрактични или прекалено неподлежащи от осмисляне, от страна на отговорните партийни величия.

Но е имало и машини, които са били много сполучливи и са били готови за серийно производство. Повечето от тях са били и модерни за времето си и ако бяха получили "зелена светлина" доста биха променили имиджа на съветското автомобилостроене, както по времето на Студената война, така и преди разпада на комунистическата империя. Нека ви разкажем за 5 (+2) автомобила, които така и не бяха пуснати в серия, а трябваше:


5 автомобила, които можеше да променят имиджа на Съветския съюз (ГАЛЕРИЯ)

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До Вам ( преди 1 месец )
    ,,Москвич 408???. А БМВ ПРАВЕХА триколки. Лада....????. А фолсваген правеха ЖАБИ.'" - ти приятелю си ненор мален!!!
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    amerigo ( преди 1 месец )
    Леко да допълня статията, значи Лада 2110 също е доработвана и подпомогната от конструкторите на Порше, главата на 16 клапанния двигател е направена от тях, проведени са и всички изпитания на тяхната писта, аз имам една такава кола и съм възхитен от възможностите и, минава навсякъде, вкл. малки реки, калища, коловози, защото има голям клиринс, а на магистрала спокойно държи 140, вдига 180, карам я със 100 октана и е 90 коня ;)
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблемът изобщо не е бил в спасяването на имиджа на СССР. И колите не са застоявали, защото са смотани, напротив. Нямаше достатъчно доставки и се чакаше да ти излезе реда между 7 и 10 години за Лада. Колите втора употреба струваха по-скъпо от новите, ама и никой не продаваше. Можеше да се вземе Трабант веднага. А иначе и руснаците са си правели концепти за разни автоизложения, но едва ли някой някога е планирал да ги пуска в производство.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблемът в соц-блока бе начина на вземане на решенията , също както сме днес в Бг, ако Главният не каже , ако той не удобри, ако той не нареди...
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    абсолютен ( преди 1 месец )
    Искам нещо да споделя с вас едно прозрение, дето ме мъчи отвътре.... Като знам нивото на руските автомобилни таралясници, както и всякаква възможна руска техника и машини, които съм виждал, как така руската военна техника, която не съм виждал е "номер 1 в света", " най-добрата" и т.н. суперлативите сме ги чували???
  • #15
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Вам ( преди 1 месец )
    Москвич 408???. А БМВ ПРАВЕХА триколки. Лада....????. А фолсваген правеха ЖАБИ.
  • #14
    11 rate up comment 7 rate down comment
    bo ( преди 1 месец )
    Единственото нещо което хваща око е ЗИЛ-а, който пък прилича на ВолВо 740, като промените маската отпред и фаровете отзад....Другото е авто-***! Тез хора нещо което са пипнали с ръце..... не става за нищо. Виж рускините, са правени по друг начин, явно за това са хубави.....
  • #13
    18 rate up comment 12 rate down comment
    obero ( преди 1 месец )
    Що за глупости?!?!?!?! Нищо не бе в състояние да подобри имиджа на античовешката комунистическа диктатура. Почти всички руски коли и прототипи бяха грозни имитации на западни модели, изключително некадърно направени. Руските коли излизаха от завода приемливо годни, а не напълно изправни. Проблемите с тях започваха със закупуването им, чесо пъти още в двора на "Мототехника", преди да сте я ползвали изобщо. Руските коли бяха най-големите *** на планетата! Какъв имидж?!
  • #12
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    не говори за мАсква и питер това не е рАсия като излезеш на 100 км. от мегапополиксите се връщаш в 18 век ама буквално и това ще ти го каже всеки руснак
  • #11
    3 rate up comment 33 rate down comment
    На дедо ви скоростни ( преди 1 месец )
    Към всите антируски технопундурясници....питайте баби и майките си де ги плющяха първо...у Жигули, лада ,Москвич Волга трабант варбург.....или Сите да прайха на къра....мама ви олигофренскс