IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

"Последната кола" на Holden се продаде за половин милион долара... погрешка

Носталгията по местното производство напомпа цената 13 пъти над оригиналната

Австралийски Holden Commodore, купен през 2017 като нов за еквивалента на 44 400 щатски долара, бе препродаден на търг за смайващите 582 660 долара... в резултат на леко объркване. Автомобилът бе пуснат на търг като последния в историята на Holden, преди производството в Австралия да бъде ликвидирано. Впоследствие обаче се оказа, че това не е последният произведен Commodore, а само последният продаден. Истинската последна бройка, слязла от конвейера, е съхранена от GM и предадена на автомобилния музей в Бърдууд, Южна Австралия.
 
  
Holden Commodore VF
Купена за 44 000 долара, продадена за 562 000
  
  
Holden е австралийската марка на GM, която от десетилетия води люта битка на местния пазар срещу тамошния клон на Ford. В последните години обаче производството в Австралия започна да става нерентабилно и постепенно всички компании закриха заводите си.

Продаденият на търга Holden Commodore е версия VF II SSV Redline - впечатляваща машина със задно предаване, деляща една платформа с Chevrolet Camaro и ползваща 6.2-литровия V8 двигател на американците с 408 конски сили максимална мощност. Купил я е един от инженерите от Holden, който още тогава си е дал сметка за потенциалната й стойност, и я е съхранил в оригиналното състояние, без да смъква найлоните от седалките и педалите. Колата бе препроданена с едва 102 км пробег.
 
  
Holden Commodore VF
 Действителната последна кола на Holden, която днес е в Националния моторен музей на Австралия

  
След като спря местното производство на Holden, GM реши да го замени за австралийския пазар с вносен Commodore, вече базиран на второто поколение на Opel Insignia. Австралийските купувачи обаче не бяха очаровани от факта, че новата кола е с предно предаване и без V8, и през 2020 компанията спря модела заради твърде слаби продажби.


 

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 3 години )
    Те не са особено близо като Н. Зеландия и Индонезия даже са на Хил километри но важното е самото местно производство и на нас Румъния и Турция са ни не просто близо ами съседи но всеки би искал да има завод и тук особено ако пазара стане достатъчно голям
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много е жалко падението на Дженеръл Мотърс. Всъщност след 10години ще останат само Китайците с които ще се борят всякакви съюзи, сглобяващи автомобили с китайски и индииски части.На Австралия са и близо Тайланд, Корея, Япония, Китай,коли да искат
  • #2
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    до Австралия няма самолети ти за производство на автомобили говориш скоро пешком ще се ходи може като в римската империя по по богатите да ги носят на ръце в каляски да живеет зелените и всички екота-мекота а нормалните по дърветата като предците
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Жалко че в Австралия вече не се произвеждат коли все пак са голям пазар сравним с Испания и определено имат потенциал за разтеж