fallback

Ето я и първата кола с графенова батерия

GAC Aion V мина през финални тестове, обещава зареждане за 8 минути

Използването на графен за батериите на електромобили е нещо, за което се говори от доста време и върху което се работи усилено. Очаква се скоро този материал да замени литиево-йонната технология, като ще може да предложи доста по-бързо зареждане на клетките.

Макар все още върху графеновата технология да има доста неизвестни, относно производството, разходите и оптимизацията, китайският автомобилен производител GAC обяви, че е извършил сериозна стъпка и е използвал графен за производството на супербързо зареждащи се клетки. И в случая не става въпрос просто за експеримент.

Първият автомобил, който ще използва иновативната батерия, ще бъде Aion V - електрически кросоувър на едноименната дъщерна марка на GAC. Моделът, който бе представен в края на 2019 година, ще бъде обновен и е във финалната си фаза на разработка, като се очаква да влезе в серийно производство още през есента на тази година.

По-добър проводник от медта, графенът е 200 пъти по-здрав от стоманата и 6 пъти по-лек. Благодарение на различни модификации на повърхността му, той също така има много добри качества по отношение на съхранение на енергията.

Според GAC, новата батерия може да използва 600-амперово зарядно устройство, което може да "напълни" до 80% от капацитета на акумулатора само за 8 минути. Компанията, обаче, не посочва за какъв капацитет на акумулаторите става въпрос, нито за мощността на електромобила.

Основният проблем с графена е свързан най-вече с неговата цена, която е около няколкостотин долара за грам. За да могат да намалят разходите и да прецизират използването на графена като количество, от GAC го използват по иновативен метод, използващ триизмерна и решетъчна структура.

Китайската автомобилна компания не е единствената, която работи по графеновата технология. Дори от Tesla заявиха интереса си към нея, което бе и причината Илън Мъск да закупи компанията Maxwell Technologies, която има солиден опит в областта на разработката на графенови суперкондензатори. Корейският гигант Samsung също е насочил погледа си към този материал и работи по батерии, които значително могат да редуцират времето за зареждане.

Испанският стартъп Earthdas вече финализира разработките на компактна батерия, подходяща за електрически мотоциклети и велосипеди, която може да бъде заредена за едва 5 минути. Още една испанска фирма - Graphenano, работи по графеново-полимерна батерия, която би могла за 5 минути да осигури пробег на електромобил от цели 500 км.

И докато всичко изброено по-горе все още е на фаза разработки, то от GAC са убедени, че могат да внедрят технологията на пазара още до края на тази година.

fallback
  • #9
    Георги ( преди 3 години )
    Как може да се закупи такава кола в България
  • #8
    iyz ( преди 3 години )
    Интересен ми е кабела с който ще зареждат!Нали може да смятате? 80kVAh батерийка (20kW/100km поне моя таралясник толкова ми арчи). Таааа 80kVAh чри 400V (като на моя таралясник) са си 200Аh.....за 5 мин. Са си малко повече от 2000А по жицата!За променливият ток границатае 8А/на квмм. При постоянният....... Незнам, не съм бил в този час (требваше некой да гони гъските по поляната). Някой да знае?
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Няколко стотин долара за грам!? Това по скъпо от коката...
  • #6
    popa ot razgrad ( преди 3 години )
    сегашните батерии имат много недостатъци: много тежки, много големи, много скъпи, малка мощност, малък пробег, бавно зареждане...
  • #5
    Цената на графена е ( преди 3 години )
    (според чистотата и количеството) от $50 до $220 на КИЛОГРАМ ...... и продължава да пада.Някой се е отнесъл!
  • #4
    Цена на Графена е (с ( преди 3 години )
    ... и продължава да пада.Някой се отнесъл!
  • #3
    Гошо ( преди 3 години )
    Няколко стотин долара за грам, бафф маа му.
  • #2
    Графенът ... ( преди 3 години )
    е бъдещето, което активно ще се съботира от призводителите на фосилни горива!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Любопитно ми е да знам колко графен е необходим за една батерия от 250кг.
fallback
Последни