fallback

Hyundai загуби 1,7 млрд. долара заради проблемите с Kona

Корейската компания преговаря с производител на батерии за поделяне на разходите по подмяната

Корейският производител Hyundai е принуден да организира нова сервизна акция за електрическия си модел Kona. Компанията вече ремонтира 25 000 бройки заради проблем с батериите, заради който се стига до пожар и изгаряне на машините. Оказва се обаче, че дори ремонтираните вече електромобили отново се запалват, съобщава изданието Electrek.

Hyundai трябваше да представи план за отстраняване на проблема още на 19 февруари, но това не стана. В момента автомобилната компания води преговори с производителя на батерии LG Energy Solutions за разделяне по равно на разходите, но до решение не се е стигнало.

А загубите до момента са повече от сериозни - замяната на батериите и оборудването за тях на 25 000 електромобила е струвала на Hyundai 1,7 млрд. долара. Тази сума ще скочи значително, ако бъде извършен нов ремонт. А това вероятно ще се наложи, след като 16 бройки от Kona, които преминаха сервизната акция, се запалиха и изгоряха с новите батерии.

Според една от версиите, това се дължи на дефект в акумулатора, заради който се получава искра и се стига до пожар. Ако това е вярно, вината е изцяло на производителя на батериите LG Energy Solutions. Като пример се посочва пожар в електрически автобус, който тръгва именно от акумулаторите му, а те са производство на тази фирма. Нейни представители обаче твърдят, че проблемът е в системата за управление на акумулатора, която е разработка на Hyundai.

Снимки: Electrek

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    LFP железофосфатните батерии в китайските Тесли са напълно безопасни, но пък с малко по-малък пробег
  • #3
    Shadow ( преди 3 години )
    До Vlado... 68 000 долара струва базовият модел!! Със 64 киловатова батерия.. Аз карам такава.. Влез в някой сайт на хюндай й се позаитересувай... А кията макар с еднакви характеристики със коната.. Не ускорява така както коната... Кията на спорт ускорява така както коната на еко моде : )))
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Интересно как само Коната се пали, а за Киа Е- Ниро няма такъв проблем. Тъй-като предполагам са с еднакви батерии, май софтуера на Хюндай е по-вероятно да е виновен.
  • #1
    Vlado ( преди 3 години )
    1,7 милиарда долара за 25 хиляди коли. Една проста сметка прави по 68 000 долара за ремонт на кола. Те като нови едва ли струват толкова.
fallback
Последни